کد خبر: ۱۷۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 28
سازمان تامین اجتماعی؛ ایرانیان خارج از کشور برای درخواست بیمه، نیاز به سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی ندارند.
شفا آنلاین>سلامت>سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛ ایرانیان خارج از کشور برای درخواست بیمه، نیاز به سابقه پرداخت حق بیمه قبلی نزد سازمان تامین اجتماعی ندارند.
به گزارش شفا آنلاین،این افراد می توانند بدون سابقه قبلی، بیمه پردازی خود را آغاز کنند و همچنین آن دسته از ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای سوابق بیمه ای قبلی نزد این سازمان هستند، می توانند سوابق خود را تکمیل کنند.

براساس این گزارش، تمامی اتباع ایرانی شاغل و غیرشاغل مقیم خارج از کشور می توانند خود را نزد سازمان تامین اجتماعی(Social Security Organization) بیمه کنند.

سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد؛ برای بهره مندی از بیمه ایرانیان خارج از کشور، شخص یا وکیل وی می تواند به یکی از شعب سازمان تامین اجتماعی یا به یکی از کارگزاران برون مرزی مراجعه کند.

براساس اعلام این سازمان، همچنین متقاضیان این نوع بیمه می توانند از طریق غیرحضوری، در سامانه اعلام درخواست بیمه ایرانیان خارج از کشور به نشانی www.mss.tamin.ir تقاضا خود را ثبت کنند.

حداکثر سن پذیرش تقاضا برای مردان و زنان در زمان ثبت تقاضا 50 سال تمام و حداقل سن متقاضی در تاریخ ثبت تقاضا ١٨ سال تمام است .چنانچه سن متقاضی در زمان ثبت تقاضا بیش از 50 سال باشد، پذیرش درخواست وی منوط به دارابودن سابقه پرداخت حق بیمه قبلی معادل مازاد سنی مقرر خواهد بود.

براساس این گزارش، پذیرش درخواست آن عده از متقاضیانی که قبل از تاریخ ارائه تقاضا حداقل دارای ١٠ سال سابقه پرداخت حق بیمه هستند، از اعمال شرایط سنی مقرر معاف خواهند بود.

همچنین متقاضیان بیمه ایرانیان خارج از کشور برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.tamin.ir مراجعه کنند.

حسین جودکی مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی پیشتراعلام کرد؛ در حال حاضر بیش از سه هزار ایرانی مقیم خارج از کشور از خدمات این سازمان برخوردارند و به تامین اجتماعی حق بیمه پرداخت می کنند.

جودکی افزود: به همین منظور 20 کارگزاری در کشورهای مختلف برای ارائه خدمات به این افراد ایجاد شده است و در واقع می توان گفت که با ایجاد این کارگزاری ها، خدمات رسانی به ایرانیان خارج از کشور با سهولت بیشتری انجام می شود.

وی تصریح کرد: کارگزاری های برون مرزی تامین اجتماعی در کشورهای گرجستان، اسپانیا، استرالیا، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، عراق، چین، آذربایجان، عمان، قطر، کویت، کانادا، مالزی و اتحادیه اروپا فعال است و همچنین نام کارگزار و شماره تلفن و نشانی پست الکترونیکی آنها در سایت بیمه اتباع سازمان تامین اجتماعی به نشانی www.mss.tamin.ir قرار داده شده است.
برچسب ها: بیمه ، سلامت ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: