کد خبر: ۱۷۱۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 28
بر اساس قانون برنامه توسعه ششم وزارت بهداشت مکلف است، 10درصد تصدی خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کند
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: تصدی و مدیریت 10درصد خدمات درمانی دولتی به بخش خصوصی واگذار می شود و بخش های پاراکلینیکی و نیز کلینیک های ویژه در اولویت واگذاری هستند.

به گزارش شفا آنلاین،قاسم جان بابایی افزود: بر اساس قانون برنامه توسعه ششم وزارت بهداشت(Ministry of Health) مکلف است، 10درصد تصدی خدمات خود را به بخش خصوصی واگذار کند، این کار شروع شده است و واگذاری بخش های پرهزینه مانند بخش های تصویربرداری، ام آر آی، سی تی اسکن و آزمایشگاه ها در اولویت است.

وی اضافه کرد: علاوه بر بخش های پاراکلینیکی بیمارستان های دولتی، یکسری از کلینیک های ویژه دولتی نیز به صورت درون بخشی به خود پزشکان و ارائه کنندگان خدمت واگذار می شود.

جان بابایی گفت: نکته مهم در واگذاری مراکز خدماتی وزارت بهداشت به بخش خصوصی این است که به هیچ وجه بعد از واگذاری این مراکز، خدمات رسانی این مراکز درمانی و تشخیصی با تعرفه خصوصی و غیر دولتی نخواهد بود و ارائه خدمات این مراکز با تعرفه دولتی یکی از پیش شرط های اصلی در واگذاری این مراکز است.

معاون درمان وزیر بهداشت گفت: واگذاری اداره بخش های بیمارستانی، کلینیک ها و پاراکلینیک های دولتی به بخش خصوصی شروع شده است و ادامه دارد، البته در این واگذاری ها، مالکیت بخش های بیمارستانی به بخش خصوصی صورت نمی گیرد. مالکیت برای دولت می ماند اما مدیریت و اداره بخش واگذار می شود.

وی افزود: البته در مواردی یکسری از واگذاری ها به صورت واگذاری کل بیمارستان بوده است که چون تجربه خوبی در زمینه واگذاری بیمارستان ها وجود ندارد، واگذاری کل یک بیمارستان دولتی به بخش خصوصی کمتر اتفاق می افتد. به خصوص اینکه بر اساس قانون نمی توانیم مالکیت بخش های بیمارستان های دولتی را واگذار کنیم.

معاون وزیر بهداشت گفت: به طور کلی سرفصل جدیدی برای واگذاری تصدی خدمات درمانی دولتی به بخش خصوصی در وزارت بهداشت باز شده است و واگذاری بخش های پر هزینه مانند ام آر آی، سی تی اسکن، مراکز رادیولوژی(Radiology) و تصویربرداری و آزمایشگاه ها و نیز کلینیک های ویژه به بخش خصوصی در اولویت است. این فرآیند شروع شده است و به تدریج تا سقف 10درصد خدمات وزارت بهداشت انجام می شود.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: