کد خبر: ۱۷۱۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 29
رادیوتراپی آنکولوژی درمان انواع سرطان‌ها به جز جراحی را برعهده دارد. شیمی‌درمانی، پرتودرمانی از جمله اقدامانی ست که این متخصصین انجام می‌دهند.
شفا آنلاین:نایب رئیس انجمن رادیوتراپی آنکولوژی ایران گفت: «در مطالعاتی که در ایران انجام شده است مصرف تریاک، سیگار و تغذیه ناسالم می‌تواند باعث بروز سرطان و تومورهای کلیوی شود.» بهرام مفید در حاشیه کنگره تازه‌های سرطان کلیه <kidney cancer>اظهارداشت: «این سمپوزیوم‌ها به صورت ماهانه برگزار شده و هر ماه در خصوص یک بیماری و درمان آن صحبت می‌شود که سبب بروزرسانی اطلاعات متخصصین این حوزه می‌شود.»

به گزارش شفاآنلاین:وی افزود: «رادیوتراپی آنکولوژی درمان انواع سرطان‌ها به جز جراحی را برعهده دارد. شیمی‌درمانی، پرتودرمانی از جمله اقدامانی ست که این متخصصین انجام می‌دهند.» این استاد دانشگاه تصریح کرد: «در سال‌های اخیر تومور کلیه در ایران نسبتاً شایع شده است که از علت‌های آن می‌توان به مصرف سیگار و تغذیه ناسالم اشاره کرد.»

وی ادامه داد: «در مطالعاتی که در ایران انجام شده است مصرف تریاک می‌تواند باعث بروز سرطان و تومورهای کلیوی شود.» مفید افزود: «مصرف دخانیات، مصرف انواع نوشابه‌ها، مصرف الکل و تغذیه ناسالم از عوامل ابتلا به این تومورها هستند.»

این متخصص آنکولوژی توصیه کرد: «مردم باید بیشتر به تغذیه خود اهمیت بدهند. هر غذایی را نخورند و از مصرف هر نوشیدنی خودداری کنند. سیگار و قلیان نیز فرد را مستعد این بیماری می‌کند.» وی افزود: «از علائم تومورهای کلیه، خونریزی ادراری و درد در ناحیه پهلوها است که در صورت مشاهده این علائم، فرد حتماً باید به پزشک خود مراجعه کند.»
حسین فودازی، دبیر انجمن رایوتراپی‌آنکولوژی نیز گفت: «شیوع تومورهای کلیه در سال‌های اخیر افزایش یافته است. سرطان کلیه حدود ۳ درصد از انواع سرطان‌ها را تشکیل می‌دهد و شیوع این سرطان در مردان ۲ برابر زنان است.»
وی افزود: «چاقی و اضافه وزن، مصرف دخانیات از فاکتورهایی ست که خطر ابتلا به تومورهای کلیوی را افزایش می‌دهند.»
فودازی تصریح کرد: «افرادی که در صنایعی که با فلزات سنگین سروکار دارند،کار می‌کنند و افرادی که در پتروشیمی‌ها و معادن فلزات مشغول به کار هستند به مراتب بیشتر از دیگر افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به تومورهای کلیه هستند.» دبیر انجمن رایوتراپی‌آنکولوژی اظهار کرد: «کنترل وزن و ترک دخانیات شانس ابتلا به انواع سرطان‌ها به خصوص سرطان کلیه را کاهش می‌دهد.»
وی همچنین ادامه داد: «احساس توده و احساس درد در پهلوها و خون در ادرار از علائم تومورهای کلیه است که البته در مراحل پیشرفته مشاهد می‌شود.»
فودازی در پایان تاکید کرد: «مردم در صورت بروز این علائم از خوددرمانی بپرهیزند و سریعاً به پزشک مراجعه کنند.»سپید

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: