کد خبر: ۱۷۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 27
نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد هر سالی که صرف تحصیل شود به صورت متوسط 11 ماه به طول عمر انسان می‌افزاید، هر کیلوگرم اضافه وزن دو ماه از عمر انسان کم می‌کند و مصرف یک بسته سیگار در روز فرد را هفت سال به مرگ نزدیک‌تر می‌‌کند.
شفا آنلاین:  مطالعه روی دی‌ان‌ای انسان دیدگاهی جدید درباره اینکه چطور می‌توان طول عمر بیشتری داشت در اختیار دانشمندان قرار داده‌است.

به گزارش شفا آنلاین:نتایج این بررسی‌ها نشان می‌دهد هر سالی که صرف تحصیل شود به صورت متوسط 11 ماه به طول عمر انسان <Human lifetime>می‌افزاید، هر کیلوگرم اضافه وزن دو ماه از عمر انسان کم می‌کند و مصرف یک بسته سیگار در روز فرد را هفت سال به مرگ نزدیک‌تر می‌‌کند.
محققان دانشگاه ادینبورگ با تجزیه و تحلیل کد‌های ژنتیکی انسان به این پاسخ‌ها دست یافته‌اند و معتقدند این اطلاعات می‌تواند به انسان کمک کند تا زندگی طولانی‌تری داشته‌باشد. محققان از کد‌های ژنتیکی بیش از 600 هزار انسان برای این آزمایش کاملا طبیعی و وسیع استفاده کردند.
به گفته محققان اگر فردی سیگار بکشد، الکل بنوشد، از مدرسه اخراج شود و اضافه وزن داشته باشد شناسایی تاثیر یکی از این رفتارهای ناسالم بر او کار دشواری خواهد بود.
از این رو محققان به آزمایش طبیعی رو آوردند. برخی از افراد دارای جهش‌های ژنتیکی هستند که تمایل آنها را به خوردن غذا و در نتیجه چاقی افزایش می‌دهد، از این رو محققان افرادی که برای خوردن بیشتر برنامه‌ریزی شده‌بودند را با افراد عادی مقایسه کنند.
جهش‌های مشابهی نیز وجود دارند که با طول مدت تحصیلات و لذت بردن از سیگار یا نوشیدنی‌های الکلی در ارتباط هستند. محققان همچنین موفق به شناسایی جهش ژنتیکی در انسان شدند که طول عمر را دچار تغییر می‌کند:
 جهش ژنتیکی که سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند می‌تواند هفت ماه به طول عمر بیافزاید.
 جهش ژنتیکی که میزان کلسترول بد را افزایش می‌دهدهشت ماه از طول عمر می‌کاهد.
 نوعی جهش ژنتیکی کمیاب مرتبط با زوال عقلطول عمر را 11 ماه کم می‌کند.
 جهش ژنتیکی که سیگار کشیدن را به رفتاری خوشایند تبدیل می‌کند 11 ماه از عمر می‌کاهد.
محققان می‌گویند این نوسانات ژنتیکی قله یک کوه یخی هستند، یعنی تنها بخش کوچکی از واقعیت هستند. به گفته آنها 20 درصد از این جهش‌ها وراثتی هستند که تاکنون تنها یک درصد از آنها شناسایی شده‌اند.
محققان معتقدند اگرچه ژنتیک بر طول عمر انسان تاثیرگذار است اما خود انسان و انتخاب‌هایی که در طول زندگی‌اش انجام می‌دهد، تاثیر بیشتری بر این موضوع دارد.سپید
ScienceDaily

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: