کد خبر: ۱۷۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 24
از مردم خواهش می‌کنم که نکات مربوط به خودمراقبتی را رعایت کنند و سعی کنند از غذاهای خشک و خشکبار استفاده کنند
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به برخی تمهیدات بهداشتی و درمانی برای ارائه خدمت به زائرین اربعین حسینی، گفت: از مردم خواهش می‌کنم که نکات مربوط به خودمراقبتی را رعایت کنند و سعی کنند از غذاهای خشک و خشکبار استفاده کنند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر قاسم جان بابایی در حاشیه مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: ما بر اساس تجارب سال‌های قبل خدماتی را برای ارائه به زائرین اربعین حسینی برنامه ریزی کردیم. بر اساس تجارب سال‌های قبل و با توجه به باز شدن مسیر کرمانشاه و مرز خسروی خدماتی را برای ارائه به زائرین اربعین حسینی برنامه ریزی کردیم. در عین حال بیمارستان‌های مرزی ما که در مرزهایی مانند مهران و قصر شیرین واقع شدند، کمبودهایی داشتند که خوشبختانه قسمت زیادی از این کمبودها رفع شده است.

وی با بیان اینکه ۶۰۰۰ نیروی بهداشتی و درمانی به اربعین حسینی اعزام می‌شوند، گفت: همچنین ۴۰۰ پزشک(Doctor) نیز برای ارائه خدمت در این مراسم اعزام خواهند شد که این تعداد نسبت به سال قبل با ۳۰ درصد افزایش مواجه شده است که خوشبختانه بیشتر این اعزام‌ها هم داوطلبانه است.

جان بابایی با بیان اینکه استان کرمانشاه و همدان به عنوان استان‌های معین انتخاب شدند و امکاناتی را در آنجا قرار داده‌ایم، گفت: همچنین پنج بالگرد اورژانس(Emergency) نیز در آنجا مستقر خواهند شد.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: در عین حال در مرزهای مهران و خسروی درمانگاه‌های بسیار خوبی ایجاد کرده‌ایم. البته از آنجایی که مرز خسروی به تازگی باز شده است و فقط شش ساعت در روز باز است و امکان ماندن ساکنین در شب در آنجا وجود دارد، ما درمانگاه بسیار خوبی را ایجاد کرده‌ایم تا به طور شبانه روزی به مردم ارائه خدمت کند.

جان بابایی با بیان اینکه ۴۰ اکیپ بهداشتی نیز در کشور عراق حضور خواهند داشت و نظارت‌های لازم را انجام می‌دهند، گفت: در سال گذشته مشکلاتی از نظر تردد آمبولانس‌ها و نیروهای بهداشت و درمان به کشور عراق وجود داشت، اما امسال تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت بهداشت(Ministry of Health) عراق به امضاء رسانده‌ایم تا تردد آمبولانس‌ها و نیروهای‌مان به عراق به راحتی انجام شود. همچنین درباره دپوی داروها نیز مذاکراتی انجام داده‌ایم. از طرفی قرار شده کمبودهای پرسنلی را در بیمارستان‌های کربلا و نجف تامین کنیم.

جان بابایی با بیان اینکه چهار درمانگاه در نجف و دو درمانگاه در کربلا مستقر شده‌اند و در عین حال درمانگاه‌های بین راهی را هم طراحی کرده‌ایم، گفت: از زائرین خواهش می‌کنم که خودمراقبتی را به ویژه در مصرف مواد غذایی رعایت کنند و سعی کنند تا غذای خشک و خشکبار مصرف کنند.

وی همچنین گفت: خوشبختانه تب سنج‌هایی در مرزها و در اختیار نیروهای‌مان قرار داده‌ایم تا کسانی که وارد مرز می‌شوند از جهت داشتن بیماری‌های ویروسی چک شوند. خوشبختانه شرایطی ایجاد شده تا بتوان امنیت سلامت را برای زائران ایجاد کنیم و به آنها خدمات بهداشتی و درمانی مناسبی ارائه دهیم.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: