کد خبر: ۱۷۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 24
تمام بیمارستان‌های نقاط مرزی تقویت شده‌اند و پزشکان، پرستاران و ... در آنها حضور دارند. باید توجه کرد که این اقدامات هر چه مردمی‌تر باشد، پایدارتر است. بنابراین باید سعی کنیم که مراسم به صورت مردمی برگزار شود
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت به مردم توصیه کرد که در اربعین حسینی از سلامت‌شان مراقبت کنند و پیشگیری را اساس کار قرار دهند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان برای مراسم اربعین حسینی با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: این افتخار را داریم که امسال سه برابر ظرفیت سال گذشته برای کمک به زائرین اربعین حسینی ارائه خدمت انجام دهیم؛ به طوریکه تعداد نیروهای اعزام شده برای ارائه خدمت به زائرین در این مراسم شش هزار نفر خواهد بود. همچنین ۸۰۰ دستگاه آمبولانس(Ambulance) و ۶۰ دستگاه اتوبوس آمبولانس از امروز در مرزهای منتهی به عراق مستقر می‌شوند.

وی با بیان اینکه نیروهای بهداشت هم به تمام مسائل نظارت دارند، در عین حال به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: خود زائرین حتما نسبت به سلامت(Health) و خوراک‌شان مراقبت کنند. ما امیدواریم همه مردم به سلامت به کربلا بروند و به سلامت بازگردند. از طرفی برای بهتر انجام شدن این اقدامات همه ارکان کشور اعم از نیروهای مسلح، بسیج جامعه پزشکی، تامین اجتماعی، بهزیستی و ... کمک کردند و امیدواریم آنطور که شایسته است بتوانیم انجام وظیفه کنیم و همکاران‌مان هم توفیق خدمتگذاری به مردم و زیارت را پیدا کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه بعد از حج، مراسم اربعین حسینی با شکوه‌ترین مراسم اسلامی و نمایشی از همبستگی و دلدادگی امت اسلامی است، گفت: از طرفی ما میزبان زائران افغانستانی و پاکستانی هم هستیم و خدمات مناسبی را به آنها ارائه خواهیم داد. امیدواریم مراسم امسال در عراق و در همه مسیرهای منتهی به کربلا با آرامش و شکوه دنبال شود و ما هم بتوانیم به خوبی انجام وظیفه کنیم.

هاشمی از ایجاد هشت بیمارستان صحرایی در مرزها خبر داد و گفت: علاوه بر این تمام بیمارستان‌های نقاط مرزی تقویت شده‌اند و پزشکان، پرستاران و ... در آنها حضور دارند. باید توجه کرد که این اقدامات هر چه مردمی‌تر باشد، پایدارتر است. بنابراین باید سعی کنیم که مراسم به صورت مردمی برگزار شود. اصرار ما این است که خدمات بهداشتی و درمانی هم با کمک مردم ارائه شود.

هاشمی با بیان اینکه در چهار مرز، پنج درمانگاه دایر شده است، ادامه داد: از نظر پشتیبانی هم دو هواپیما در ایلام و کرمانشاه مستقر شده است. البته تاکید می‌کنم که مردم هم باید پیشگیری کنند؛ چرا که پیشگیری بهتر از درمان است. در عین حال تیم‌های بهداشتی هم حضور دارند و بر توزیع غذا و آشامیدنی‌ها نظارت می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه امیدوارم این مراسم که نمادی از قدرت اسلام است با شکوه برگزار شود، گفت: از طرفی گروه‌های بهداشتی ما در خاک عراق هم مستقر می‌شوند. البته امسال برخی اقدامات را مانند اقدامات بهداشتی و کمک در تجهیزات بیمارستان‌های عراق را به طور مشترک با کشور عراق پیش می‌بریم. خوشبختانه سال گذشته این مراسم به خوبی برگزار شد و امیدواریم امسال بهتر از سال قبل برگزار شود.
برچسب ها: اربعین ، آمبولانس ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: