کد خبر: ۱۷۱۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 24
اگر کسی بخواهد قدرت اسلام را ببیند می‌توان در همین مراسم اربعین اسلام ناب را دید که در پرتو انقلاب اسلامی بعد از قرن‌ها خودنمایی کرده است و این پاسخی است به کسانی که چشم دیدن امت اسلامی را ندارند
شفا آنلاین>سلامت>وزیر بهداشت از حضور ۶۰۰۰ نیروی بهداشت و درمان برای خدمت رسانی در اربعین حسینی خبر داد و گفت: امسال ظرفیت ارائه خدمات ما در مراسم اربعین حسینی به سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی با بیان اینکه امروز اولین گروه کاروان بهداشت و درمان برای اربعین حسینی اعزام می‌شوند، گفت: امروز نیروهای فوریت‌های پزشکی(medical emergency) از جوار مقبره شهدا که زائرین حقیقی میهن بودند اما به کربلا نرسیدند و به اباعبدلله الحسین رسیدند و از کنار مرقد امام بزرگوار به مناطقی که ماموریت دارند، اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه تعداد نیروهای اعزام شده برای مراسم اربعین حسینی ۶۰۰۰ نفر خواهد بود، گفت: مطمئنم این ماموریت فرصتی بسیار مغتنم خواهد بود. خوشبختانه امسال ظرفیت خدمات بهداشتی و درمانی ما برای مراسم اربعین به سه برابر افزایش یافته و از بالگردهای هوایی و هواپیماها نیز استفاده می‌کنیم. همچنین بیمارستان‌های صحرایی ایجاد شدند و بیمارستان‌های ثابت هم در مرزها تجهیز شده‌اند. بنابراین مقدار زیادی از کمک‌های مردمی و دولتی در خدمت زائرین خواهد بود.

هاشمی تاکید کرد: اگر کسی بخواهد قدرت اسلام را ببیند می‌توان در همین مراسم اربعین اسلام ناب را دید که در پرتو انقلاب اسلامی بعد از قرن‌ها خودنمایی کرده است و این پاسخی است به کسانی که چشم دیدن امت اسلامی را ندارند؛ چرا که آنها نمی‌توانند اسلام را بشناسند و کور هستند و راه‌هایی که برای آسیب به دین اسلام انتخاب می‌کنند، به بیراهه ختم می‌شود، زیرا باطل نابود شدنی است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امیدوارم این ماموریت مورد رضایت خداوند قرار گیرد و برای همه همکاران ذخیره آخرت باشد، ادامه داد: امروز مراسم اعلام آمادگی وزارت بهداشت(Ministry of Health) و نیروهای مختلف اعم از نیروهای مسلح، تامین اجتماعی، سازمان بهزیستی و ... است تا این اطمینان و آرامش را برای زائرین ایجاد کند که ما با افتخار در کنارشان هستیم و با لطف خدا این حرکت سال به سال فروزان‌تر خواهد بود.

هاشمی همچنین گفت: بخشی از زائرین کربلای حسینی برادران و خواهرانی هستند که از کشورهای پاکستان و افغانستان وارد کشور شده و به سوی کربلا می‌رود. خوشحالیم که امکاناتی فراهم شد تا آنها هم بتوانند از خدمات سلامت بهره‌مند شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: