کد خبر: ۱۷۱۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 23
بررسی طرح حذف تبصره (2) ماده (4) قانون اصلاح برخی از مواد قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی از موضوعات مطروحه در نشست امروز کمیسیون بهداشت مجلس بود
شفا آنلاین>سلامت>خبر حذف تبصره جنجالی کلینیکال پاتولوژی در کمیسیون بهداشت مجلس که بنا به دلایلی تا به امروز و به مدت ۲ ماه مسکوت مانده بود، امروز پس از رای قاطع اعضای کمیسیون و با تایید سخنگوی آن، منتشر شد.

به گزارش شفا آنلاین،احمد همتی سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس در این باره گفت: بررسی طرح حذف تبصره (2) ماده (4) قانون اصلاح برخی از مواد قانون مربوط به مقررات امور پزشکی، دارویی و مواد خوردنی و آشامیدنی از موضوعات مطروحه در نشست امروز کمیسیون بهداشت مجلس بود.

طبق این تبصره phdها و متخصصان آزمایشگاهی با طی یک دوره دو الی سه ساله در صورت قبولی می توانستند متصدی آزمایشگاه شوند که این موضوع اعتراضاتی را میان پاتولوژیست ها و phd ها به وجود آورد و این اعتراض ها به سمت سازمان کشیده شد. بنابراین، این طرح امروز بررسی و نمایندگان با رد آن، طرح را از دستور کار کمیسیون خارج کردند البته این طرح باید در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد و نمایندگان در مورد آن نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند.

در این رابطه با نظر رئیس مجلس، معاون آموزشی وزارت بهداشت مقرر شد وزارت بهداشت آیین نامه‌هایی را تدوین کند که بر اساس آن وضعیت رشته‌های مرتبط با علوم آزمایشگاهی یعنی پاتولوژی و phd‌ها را بتوان تعیین تکلیف کرد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: