کد خبر: ۱۷۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 23
رسیدگی به پرونده قتل پسرکوچولو که به دست ناپدری اش به قتل رسیده در دادسرا و دادگاه کیفری یک استان گیلان دروقت فوق العاده رسیدگی خواهد شد
شفاآنلاین>سلامت> رئیس کل دادگستری استان گیلان  از رسیدگی فوق العاده به پرونده قتل «اهورا»ی ۳ ساله در دادسرا و دادگاه کیفری یک استان خبرداد.

به گزارش شفاآنلاین، درهمین حال مدیرکل پزشکی قانونی هم اعلام کرد نظریه کارشناسی درباره علت مرگ وسایرموارد برای قاضی پرونده ارسال شده است. احمد سیاوش پور- رئیس کل دادگستری استان گیلان- دیروز گفت: رسیدگی به پرونده قتل پسرکوچولو که به دست ناپدری اش به قتل رسیده  در دادسرا و دادگاه کیفری یک استان گیلان دروقت فوق العاده رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مراحل قانونی (Legal)رسیدگی به این پرونده با سرعت در حال انجام است، اظهار کرد: با بازسازی صحنه جرم در انتظار نظریه نهایی پزشکی قانونی هستیم تا پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود.سیاوش پور تصریح کرد: این پرونده خارج از وقت عادی در دادگاه کیفری یک استان رسیدگی می شود و پس از صدور رأی از دیوان عالی کشور درخواست خواهیم کرد با توجه به انتظار افکار عمومی و حساسیت جامعه به طور فوق العاده رأی نهایی را اعلام کنند.

 ارسال نظریه پزشکی قانونی
مدیر کل روابط عمومی سازمان(Organization) پزشکی قانونی نیزدیروز گفت: نظریه پزشکی قانونی درباره جزئیات مرگ «اهورا» دراختیار قاضی پرونده قرار گرفته است.

ناصر بلیغ درباره موضوع آزارو اذیت جنسی پسرک هم اظهارداشت: سازمان پزشکی قانونی مجاز به اعلام این موضوع نیست اما اگر قاضی پرونده صلاح بداند می‌تواند جزئیات نظریه پزشکی قانونی را اعلام کند.

عصر 22 مهر «اهورا» در حالی که دچار ضربه شدید مغزی، آسیب و سوختگی جسمانی شدید شده بود به بیمارستان «پورسینا» انتقال یافت. این کودک که در وضعیت وخیمی قرارداشت با وجود تلاش پزشکان فقط تا صبح روز بعد دوام آورد و بعد هم تسلیم مرگ شد. ساعاتی بعد ناپدری 27 ساله او که چند ماه پس از آشنایی اینترنتی با مادر کودک، او را به عقد موقتش درآورده بود، دستگیر شد و به قتل وحشیانه پسرک اعتراف کرد.

مرد شیطان صفت گفت: «وقتی مادر اهورا سرکار رفت من با او تنها شدم. در اتاق دراز کشیده بود و خواب و بیدار بود. یک لحظه با دیدنش وسوسه شدم و.... من قصد کشتن او را نداشتم و نمی‌دانم چطور سرش به دیوار خورده بود. دست و پایش را هم برای ترساندنش با آتش سیگار سوزانده بودم.»

پدر اهورا نیزکه به گفته خودش از دو ماه قبل از این واقعه دردناک، پسرش را ندیده بود، گفت: «مدتی قبل همسایه‌های خانه‌ای که همسر سابقم و قاتل فرزندم درآن زندگی می‌کردند از فریادهای دلخراش پسرم به من گفته بودند. خیلی نگرانش بودم و چون همسرم دو ماه بود او را به من نشان نداده بود شکایت کردم تا حضانت پسرم را با اثبات بی‌صلاحیت بودن همسر سابقم بگیرم که متأسفانه موفق نشدم و این فاجعه اتفاق افتاد.»

مادر «اهورا» که تا آخرین لحظات اعلام مرگ فرزندش دخالت همسر موقتش در قتل پسر کوچولو را باور نداشت، گفت: «با مجتبی(قاتل اهورا) تیر ماه در اینستاگرام آشنا شدم و اوایل مهر عقد موقت کردیم. او رفتار خوبی با پسرم داشت و هرگز تصور نمی‌کردم این بلا را سرش بیاورد. من عصر شنبه سر کار بودم که مجتبی زنگ زد و گفت پسرم جلوی دستشویی زمین خورده و او را به بیمارستان برده است. وقتی آنجا رفتم حرف‌هایی که درباره شکنجه جنسی و ضرب و شتم اهورا گفتند را نمی‌توانستم باور کنم. اما از قصاص قاتل نمی‌گذرم و می‌خواهم به اشد مجازات برسد.»

برچسب ها: سلامت ، قانونی ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: