کد خبر: ۱۷۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 22
در زمینه ترمیم زخم و بافت شکاف‌هایی بین مطالعات بالینی و تحقیقاتی وجود دارد و نباید این موضوعات را به صورت جزیره‌ای حل کرد.

شفا آنلاین>سلامت>جانشین دبیر علمی کنگره زخم و ترمیم بافت، اظهار داشت: به روش‌های درمانی مبتنی بر شواهد باید توجه بیشتری شود و همچنین باید از درمان‌هایی استفاده کرد که از بالاترین کیفیت برخوردار باشند.

به گزارش شفا آنلاین،رضا حسین‌زاده متخصص بیوفیزیک در نشست خبری دومین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره زخم و ترمیم بافت، اظهار داشت: در زمینه ترمیم زخم و بافت شکاف‌هایی بین مطالعات بالینی و تحقیقاتی وجود دارد و نباید این موضوعات را به صورت جزیره‌ای حل کرد.

وی افزود: به کارگیری و معرفی روش‌های نوین ترمیم زخم و بافت در دومین کنگره بین‌المللی و چهارمین کنگره زخم و ترمیم بافت مورد بحث و تبادل‌نظر قرار خواهد گرفت. 

این متخصص بیوفیزیک با بیان اینکه روش‌های نوین ترمیم زخم و بافت در سطح دنیا برای این زخم‌ها استفاده می‌شود، گفت: فناوری‌های نانوبایوتکنولوژی، کاربرد آنزیم‌ها و پروتئین‌ها، استفاده از سلول‌های بنیادی و ترمیم زخم و همچنین روش‌های تشخیصی نوین در فرایند ترمیم زخم، ژنتیک و ترمیم بافت و استفاده از ترکیبات گیاهی برای درمان زخم‌ها از جمله مواردی هستند که در این کنگره معرفی و مورد تبادل‌نظر قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه مشارکت دانشجویان در این کنگره افزایش قابل توجهی داشته و کنگره امسال نشان‌دهنده رغبت بیشتر دانشجویان برای تحقیق در زمینه ترمیم بافت و زخم است.

در ادامه این نشست خبری بشردوست جانشین دبیر علمی کنگره، اظهار داشت: در رابطه با مسائلی که در خصوص درمان این بیماران مطرح است مشکلات همه‌جانبه وجود دارد و باید به یک دید چندجانبه کنگره امسال را پیش ببریم.

وی افزود: تحقیقات زیادی در رابطه با درمان زخم‌ و بافت بر روی حیوانات انجام شده است و در حال حاضر تلاش می‌شود تا با انجام مطالعاتی بر روی انسان‌ها مشکل این بیماران را بهبود بخشیم.

بشردوست تصریح کرد: تمرکز بر روی روش‌های درمانی مبتنی بر شواهد و باید مورد توجه قرار گیرد. روش‌های درمانی مبتنی بر شواهد روش‌هایی هستند که از اطمینان بالایی برخوردار بوده و بهترین نتیجه را برای درمان دارد. همچنین عوارض این گونه درمان‌ها برای بیماران بسیار کم است.

وی در پایان، گفت: موضوع اخلاق پزشکی یکی دیگر از مباحثی است که در این کنگره مورد توجه قرار گرفته همچنین به درمان‌های طب سنتی برای درمان زخم و بافت توجه ویژه شده است.

برچسب ها: دیابت ، سلامت ، درمانی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: