کد خبر: ۱۷۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 21
در این بررسی آشکار شد که مصرف داروهای گیاهی در طب سنتی چین با ابتلا به سرطان کبد در کشورهای آسیایی مرتبط است.

شفا آنلاین>سلامت>متخصصان علوم پزشکی اخیرا به شواهدی دست پیدا کردند که حاکی از ارتباط بین مصرف داروهای گیاهی چینی و ابتلا به سرطان کبد(liver cancer) در سراسر منطقه آسیاست.

به گزارش شفا آنلاین،در این بررسی آشکار شد که مصرف داروهای گیاهی در طب سنتی چین با ابتلا به سرطان کبد در کشورهای آسیایی مرتبط است.

به گفته متخصصان سلامت لازم است بررسی‌های بیشتری انجام شود تا افراد را از مصرف ترکیبات شیمیایی موسوم به "اسید آریستولوچیک" (AA) که از خانواده گیاه "زرآوند" گرفته می‌شود منع کنند.

این اسید را می‌توان در برخی از داروهای سنتی چین پیدا کرد که در زمان تولد به نوزاد داده می‌شود تا از ابتلا به انگل جلوگیری شود و روند درمان را تسریع کند.

در این بررسی متخصصان تایوانی ۹۸ تومور سرطان کبد را آزمایش کرده و دریافتند ۷۸ درصد آنها شامل الگوهای جهشی هستند که نشان می‌دهد این تومورهای سرطانی به دلیل این مواد شیمیایی بوجود آمده‌اند.

همچنین از آنجایی که این اسیدها عامل جهش مشخصی بوده‌اند ۸۹ نمونه سرطان کبد در چین مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد در ۴۷ درصد آنها رابطه‌ای با این ترکیب دارویی سنتی وجود دارد.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته متخصصان این ارتباط بین مصرف داروهای سنتی چین و سرطان کبد در آمریکای شمالی و اروپا کمتر شایع بوده است.

برچسب ها: سرطان ، چینی ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: