کد خبر: ۱۷۱۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 22
حوله هر چه ضخیم تر و سنگین تر (تا حد نرمال و منطقی که باعث سنگینی غیرمعمول نشود) سختی نگهداری بیشتر شده و هر چه حوله ها نازک تر و تراکم کمتر (تا حد نرمال و منطقی که باعث آسیب رسیدن به تاروپود و لوپ های حوله نشود) سختی نگهداری کمتر.

شفا آنلاین:گرچه شکل ظاهری حوله‌ها شبیه هم می باشد. امّا براحتی و فقط با یک لمس و کمی سبک و سنگین کردن، تفاوت فاحش آنها آشکار خواهد شد. البته وزن زیاد حوله و ضخامت بیشتر از حد معمول دلیل مرغوبیت حوله نیست، بلکه مصرف کنندگانی که حوله های ضخیم و گوشتالو <Thick and plump towels>را ترجیح می دهند حتماً باید به نرمی و لطافت حوله در هنگام خرید دقت زیادی داشته باشند تا بیانگر مرغوبیت پنبه بکار رفته ، و مراحل تکمیل حوله با مواد استاندارد باشد و صد البته مشتریانی که حوله مورد علاقه شان حوله با لوپ های بلند و تراکم بافت بالاست، باید در نظر داشته باشند که زحمت بیشتری را در زمان نگهداری حوله متحمل می شوند.

به گزارش شفا آنلاین: حوله هر چه ضخیم تر و سنگین تر (تا حد نرمال و منطقی که باعث سنگینی غیرمعمول نشود) سختی نگهداری بیشتر شده و هر چه حوله ها نازک تر و تراکم کمتر (تا حد نرمال و منطقی که باعث آسیب رسیدن به تاروپود و لوپ های حوله نشود) سختی نگهداری کمتر.

اگر شیوه شستشوی حوله د‌‌‌رست نباشد‌‌‌ یا به شکل مناسبی خشک یا نگهد‌‌‌اری نشود‌‌‌، می‌تواند‌‌‌ مکان خوبی برای رشد‌‌‌ و تکثیر میکروب‌ها باشد‌‌‌. چرا که رطوبت عامل مناسبی برای رشد‌‌‌ میکروب‌ها و قارچ‌ها است، مثلا د‌‌‌ر قسمت‌هایی از پوست بد‌‌‌ن که بیشتر رطوبت د‌‌‌ارند‌‌‌، از جمله کشاله ران، زیر بغل و بین انگشتان پا که مرطوب می‌ماند‌‌‌، امکان رشد‌‌‌ این میکروارگانیسم‌ها بیشتر است.

حوله دست و صورت خود را به هیچ عنوان در داخل دستشویی آویزان نکنید ( به خصوص در خانه های جدید که بین محل شستن دست ها و محل توالت دیوار حائلی وجود ندارد).

در محیط دستشویی، بخاراتی که از ادرار و مدفوع متصاعد می شود ( مثل اسید اوریک و اسید فسفریک ) برروی حوله (و البته مسواک) می نشینند و زمانی ما از این وسایل استفاده می کنیم به راحتی وارد بدن ما شده و سلامت ما را به خطر می اندازند. پس لازم است که حوله خود را در محلی خارج از دستشویی آویزان کنید.

محیط های تاریک و مرطوب برای خشک شدن حوله مناسب نیست، چون در این نوع مکان ها میکروب و قارچ سریعا رشد می کنند. بهتر است حداقل هر 2 تا 3 روز یک بار حوله حمام و دستشویی را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار دهید. نور آفتاب یک ابزار خوب برای ضد عفونی کردن حوله ها و از بین بردن عوامل بیماری زا است.

حوله تان را به طور منظم تعویض کنید (حداقل هفته ای یک بار) و حوله قبلی را با آب داغ

(حدود 70 تا 80 درجه سانتی گراد که در این دما بیشتر میکروب ها از بین می روند) و ماده شوینده مناسب شسته و در نور آفتاب خشک کنید. اگر نور آفتاب در دسترستان نیست می توانید از حرارت بخاری، شوفاژ یا اتو برای خشک کردن حوله ها استفاده کنید.

حوله یک وسیله کاملا شخصی است و هرگز نباید به طور مشترک با دیگران استفاده شود حتی اگر خودتان برای مدتی بیمار بوده اید، پس از بهبودی، حتما حوله قبلی را تعویض و به صورتی که گفتیم شسته و خشک کنید.

◉ نحوه شستشوی حوله ها:

حوله تان را به طور منظم تعویض کنید . بهتر است حوله ها در دمای بالا و با آب جوش شسته شوند. بیشتر میکروب ها در دمای بالای 76 تا 77 درجه سانتی گراد از بین می روند و به همین علت بهتر است حوله ها در دمای آب با دمای بالاتر از این حد شسته شوند. بهتر است حوله ها به طور جداگانه شسته شوند اما معمولاً به خاطر ظرفیت لباسشویی و زمان کم، این اتفاق نمی افتد و افراد حوله و لباس را با هم در لباسشویی می ریزند.

◉ ویژگی های حوله خوب:

• حوله ها باید تا جای ممکن ساده و به رنگ سفید باشد.
• حوله ها نباید در مقابل نور تغییر رنگ دهد.
• بعد از شستشوی حوله نباید پرز دهد.
• حوله ها نباید بعد از مدتی لطافت خود را از دست دهد.
• حوله بید آب‌گیری ( جذب آب ) بیشتری داشته باشد.
• پس از چندین بار شستشو حوله ها تغییر رنگ ندهد.

شش ویژگی ذکر شده در بالا روی قیمت حوله تاثیر گذار است.

حوله‌ های یک طرف مخمل زیباتر ‌است و حوله‌های دو‌طرف آبگیر (بدون مخمل) قدرت جذب ‌آب بیشتری دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: