کد خبر: ۱۷۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 20
بعد از جراحی خطر دیابت در کسانی که جراحی می‌کنند 92 درصد کاهش می‌یابد و مشخص شد که بعد از گذشت 12 سال نیمی از افراد همچنان بدون علائم دیابت بودند.
شفا آنلاین:یک مطالعه جدید نشان داده که جراحی کاهش وزن<Weight Loss Surgery> می‌تواند تاثیرات دراز مدتی، نه‌تنها در پایین ماندن وزن بلکه در کاهش احتمال بروز دیابت نوع دو و بالا بودن فشار خون داشته باشد. پزشکان از نوعی جراحی کاهش وزن به نام بای‌پس معده gastric bypass برای درمان افراد با وزن بسیار بالا استفاده می‌کنند. حالا مطالعه جدید نشان داده که تاثیرات مفید این جراحی حتی بعد از گذشت 12 سال از جراحی هم باقی می‌ماند.
مطالعه روی بیش از 1100 بیمار چاق نشان داد که در دو سال بعد از جراحی بای‌پس معده وزن افراد به‌طور متوسط 50 کیلوگرم کاهش یافت و 77 درصد این کاهش وزن در 12 سال بعد از جراحی همچنان حفظ شده بود. بعد از جراحی خطر دیابت در کسانی که جراحی می‌کنند 92 درصد کاهش می‌یابد و مشخص شد که بعد از گذشت 12 سال نیمی از افراد همچنان بدون علائم دیابت بودند.
البته جراحی بای‌پس معده درمانی پر عارضه بوده و فقط در افرادی که دیگر روش‌ها برای آنها موثر نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد. بعد از جراحی افراد باید رژیم غذایی خاص داشته باشند و فعالیت‌های ورزشی منظمی را ادامه دهند. در این جراحی، معده به وسط روده متصل می‌شود که نتیجه آن هضم نشدن کامل غذای مصرفی است.سپید
Reuters

برچسب ها: جراجی ، کاهش وزن ، دیابت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: