کد خبر: ۱۷۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 17
این مرکز نخستین مرکزی است که با هدف نگهداری زنان آسیب‌دیده در کنار فرزندان شان مورد بهره برداری قرار گرفته است
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با اشاره به راه اندازی نخستین مرکز درمان و بازتوانی مادر و کودک، گفت: این مرکز نخستین مرکزی است که با هدف نگهداری زنان آسیب‌دیده در کنار فرزندان شان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی روز سه‌شنبه در حاشیه آیین افتتاح این مرکز افزود: باید تلاش کنیم تا با الگوسازی بیشتر، مراکزی از این دست در سایر نقاط کشور نیز مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان داشت: ظرفیت نگهداری و اقامت این مرکز 40 مادر و کودک است و زنان و کودکان مراجعه کننده به این مرکز می‌توانند از یک ماه تا 6 ماه از خدمات توانبخشی و ترک اعتیاد(Leaving addiction) استفاده کنند.

وی ادامه داد: الگوی بازتوانی مورد استفاده در این مرکز به شکل داوطلبانه است و سرانه یک میلیون و 100 هزار تومان برای هر مادر و کودک به شکل ماهیانه در این مرکز پیش‌بینی شده است.

وزیر رفاه با اشاره به استقرار تیم پزشکی، مشاوره و توانبخشی(Rehabilitation) در مرکز درمان و بازتوانی مادر و کودک، تاکید کرد:با توجه به طرح بهزیستی برای توجه به هزار روز اول زندگی هر کودک این مرکز می‌تواند مهمترین روزهایی که هر فرزند باید در کنار مادر بگذراند را برای کودکانی که مادر معتاد و یا آسیب‌دیده دارند، فراهم کند.

وزیر رفاه گفت: نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و بهزیستی تعامل خوبی با وزارت کار و رفاه اجتماعی برقرار کرده‌اند و با برنامه ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم تلاش می‌کنیم تا مردم و سازمان‌های مردم نهاد را در این فرآیند دخیل کنیم.

ربیعی افزود:امروزه مسئله اعتیاد تنها در ارتباط با فقر و نابرابری تعریف نمی‌شود بلکه یکی از مهمترین دلایلی که افراد یک اجتماع به سمت اعتیاد گرایش پیدا می‌کنند مسئله تنش‌های اجتماعی،‌ ناآرامی و نبود امنیت روانی است که در جامعه ما نیز دیده شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: