کد خبر: ۱۷۰۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 17
متخصصان در بررسی خود به روشی جدید برای از بین بردن سلول‌های سرطانی در سرطان خون دست پیدا کردند در حالی که گلبول‌های قرمز و سالم حفظ و احیا شوند
شفا آنلاین>سلامت>متخصصان علوم پزشکی به تازگی به روشی برای از بین بردن سلول‌های سرطان خون به گونه‌ای که گلبول‌های قرمز سالم حفظ شوند، پی بردند.

به گزارش شفا آنلاین، متخصصان در بررسی خود به روشی جدید برای از بین بردن سلول‌های سرطانی در سرطان خون دست پیدا کردند در حالی که گلبول‌های قرمز و سالم حفظ و احیا شوند.

متخصصان کانادایی اظهار داشتند: در روش‌های مرسوم برای درمان سرطان خون تنها بر سلول‌های سرطانی تمرکز می‌شود و توجه کمتری به حفظ گلبول‌های قرمز می‌شود، اما تولید سلول‌های سالم خون در مغز استخوان برای آنکه بیمار مبتلا به سرطان خون از ابتلا به کم خونی و عفونت‌(Infection)های کشنده حفظ شود ضروری است.

یکی از متخصصان این مطالعه گفت: رویکرد ما حاکی از نگاه متفاوتی به بیماری سرطان خون است به طوری که مجموع مغز استخوان را به عنوان یک اکوسیستم در نظر می‌گیرد برخلاف شیوه‌های سنتی که تنها سلول‌های بیمار را از بین می‌برند. این روش‌های قدیمی در واقع گزینه‌های درمانی جدیدی برای بیمار به همراه ندارند.

در این بررسی متخصصان کانادایی به جمع آوری نمونه مغز استخوان ۳۴ بیمار مبتلا به سرطان خون که به لحاظ ژنتیکی متفاوت بودند پرداختند. آنها فرآیند شکل‌گیری سلول‌های خون بیمار را مطالعه و آن را با اهداکنندگان سالم مغز استخوان مقایسه کردند.

متخصصان دریافتند که سرطان خون(Leukemia) باعث می شود سلول‌های ذخیره کننده چربی در مغز استخوان از بین بروند. به همین دلیل متخصصان برای مقابله با این فرآیند از داروهای PPAR-gamma که برای درمان دیابت نوع دو تجویز می‌شود روی موش‌های آزمایشگاهی استفاده کرده و دریافتند که این دارو سلول‌های چربی در مغز استخوان را حفظ می‌کند.

این تولد دوباره‌ی سلول‌های چربی در عین حال که به بلوغ هموگلوبین سالم کمک می‌کند برای سرکوب کردن رشد لوسمی نیز تاثیرگذار است.
برچسب ها: سرطان خون ، عفونت‌ ، ژنتیک
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: