کد خبر: ۱۷۰۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 16
ماساژ جنس مخالف در کشورمان هم رسوخ کرده که از جمله آسیب‌های این صنعت مدرن است. همانطور که گفته شد کسی با ماساژ درمانی مخالف نیست و بهره و استفاده از کار ماساژ در کشورمان قدمت تاریخی دارد
شفا آنلاین>سلامت>ماساژ جنس مخالف در کشورمان هم رسوخ کرده که از جمله آسیب‌های این صنعت مدرن است. همانطور که گفته شد کسی با ماساژ درمانی مخالف نیست و بهره و استفاده از کار ماساژ در کشورمان قدمت تاریخی دارد اما در هیچ جا نیز اشاره‌ای نشده که ماساژ جنس مخالف فواید ویژه‌ای نسبت به ماساژ شرعی و قانونی آن دارد.

به گزارش شفا آنلاین،ماساژ درمانی(Massage therapy) از دیربار در کشورمان رایج بوده است و همه از صنعت دلاکی در کشورمان که رساله‌ها برای آن نوشتند و به صورتی علمی نیز توسط برخی دانشمندان ایرانی دنبال شده آگاه هستند. البته متاسفانه این نوع صنعت رفته رفته در ایران رو به افول رفت. تصویری که برخی از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی از دلاکی ارائه دادند و آنرا بیشتر آسیب‌زا توصیف کردند نیز در این امر بی‌تاثیر نبود. این درحالی است که در رساله‌های دلاکی به طور خاصی به نوع ماساژ دادن اعضای مختلف بدن و حساسیت‌های آن پرداخته شده و قوانین و مقرراتی داشته و به قول معروف بی قاعده و بی نظم نبوده است.  

حال ماساژ درمانی و انواع مختلف آن به شدت از سوی رسانه‌های مختلف تبلیغ می‌شود. در کشورهای مختلف نیز یکی از انواع خدماتی که تبلیغ می‌شود ماساژ است که با آب و تاب زیاد و روش‌های عجیب و غریب همراه است تا جذب مشتری کند. البته گاها این موارد با مسائل جنسی هم همراه است و با توجه به اینکه در خیلی از این کشورها قاعده‌های روابط انسانی رعایت نمی‌شود و پول و منفعت حرف اول را می‌زند به برخی از روابط نامشروع نیز گرایش پیدا کرده است.


با این شرایط رفته رفته بعد از افول صنعت دلاکی در کشورمان ماساژدرمانی مدرن با نام‌های «ماساژ کالیفرنیایی»، « ماساژ تایلندی»، « ماساژ سوئدی» و ... رشد قابل توجهی کرد و حتی دیده شد که برخی نیز با استفاده از همین نام‌ها از افراد خارجی که بعضا فقط نام آنان‌ها وسوسه انگیز است،‌ استفاده می‌کنند و گاها در این رابطه قواعد شرعی و قانونی آن حفظ و اجرا نمی‌شود.

در این رابطه ماساژ جنس مخالف در کشورمان هم رسوخ کرده که از جمله آسیب‌های این صنعت مدرن است. همانطور که گفته شد کسی با ماساژ درمانی مخالف نیست و بهره و استفاده از کار ماساژ در کشورمان قدمت تاریخی دارد اما در هیچ جا نیز اشاره‌ای نشده که ماساژ جنس مخالف فواید ویژه‌ای نسبت به ماساژ شرعی و قانونی آن دارد.

زیرزمینی و غیر مجاز بودن چنین ماساژهایی با آسیب‌های بسیاری روبرو است. مخفی بودن کار و عدم اخذ مجوز توسط افرادی که ماساژ جنس مخالف را انجام می‌دهند در ابتدای امر باعث شده که بسیاری از افراد سودجو و غیر متبحر به این کار گرایش پیدا کنند که ممکن است آسیب‌های جسمی خاصی را شامل حال مشتری کنند که برخی از بیماری‌ها را نیز تشدید می‌کند. چراکه بسیاری از افرادی که به ماساژ درمانی روی می‌آورند دچار امراضی چون آرتروز شده‌اند و از این باب به امید درمان به ماساژ روی می‌آورند.

بنابراین هرگونه ماساژ‌ درمانی فقط بايد توسط متخصصان اين حوزه انجام شود و فردی که دست به چنين مداخله‌ای می‌زند بايد پروانه انجام اين کار را داشته باشد. متاسفانه غیر حرفه‌ای بودن برخی از این به اصطلاح ماساژورها باعث آسیب‌های جدی به افراد می‌شود که خسارت بعضی از اين مداخلات لطمات جسمی دائمی است و در وهله اول اين مردم هستند که نبايد به کسی که تاييديه اين کار را ندارد، اعتماد کنند. شاید در دید اول ماساژ علمی نیاید اما قطعا این موضوع به مانند یک کار پزشکی حائز اهمیت است و در این زمینه افراد باید دوره دیده و مجرب باشند.

در این رابطه، ماساژورهای خارجی اغلب غیرقانونی فعالیت می‌کنند و این افراد در داخل ایران به هیچ عنوان داری مجوز نیستند و مجوزهای خارجی که بر اساس آن برای این افراد تبلیغات می‌شود اغلب جعلی و فاقد وجاهت قانونی و حرفه‌ای است.

از سوی دیگر بعضا این نوع از ماساژ‌ها به موارد غیرشرعی و فحشا و تجاوز جنسی نیز می‌انجامد و از این نوع مخاطرات نیز این شکل از ماساژ در امان نیست. عمده اين افراد غيرمتخصص که به ماساژ درمانی اقدام می‌کنند، يا با حضور در منزل افراد خدمات ارائه می‌کنند يا در مراکز زيرزمينی و منازل شخصی خود دست به اين کار می‌زنند و همين مسئله خود مخاطرات امنيتی ديگری نيز برای مشتری ايجاد مي‌کند. اين موضوع به يکی از معضلات جدی سيستم درمانی کشور تبديل شده است؛ چنان که پرونده‌های‌ شکايت مختلفی هم از اين افراد به مسئولان امر ارجاع داده می‌شود که متاسفانه بی‌مبالاتی افراد در انتخاب چنین مواردی خود سبب بروز آسیب می‌شود.

البته به این موضوع هم باید اشاره کرد که برخی از این نوع ماساژهای جنس مخالف زمینه‌ای برای فحشاست و با همین هدف نیز انجام می‌شود. ماساژ‌هايي كه دستمايه فحشا و فساد اخلاقي هستند اغلب با همین هدف در شبکه‌های مجازی تبلیغ می‌شوند. كافي است تا گشتی ساده در فضای مجازی بزنیم تا زاويه‌های ديگری از پيدا و پنهان ماجرا را مشاهده كنیم. درواقع ماساژ پوششی برای فحشا و فساد جنسی در این موارد است که با برچسب‌های خاص برای شناسایی نشدن در وهله اول و در اقدام بعدی برای جذب مشتری که گرایش به مسائل جنسی دارد انجام می‌شود. با این حال اصلا ماساژی در این نوع موارد در کار نیست و فحشا واقعیت ماساژهای جنس مخالفت است. به هر جهت این موارد با نظارت و پیگیری قانونی شناسایی می شود اما در این مردم هستند که در قدم اول نباید به دام چنین مواردی که اغلب کلاهبرداری هستند و با تحریک جنسی سعی در خالی کردن جیب افراد دارند، نیفتند.
برچسب ها: منکرات ، ماساژ ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار