کد خبر: ۱۷۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 16
علم بیهوشی برخلاف جراحی، علم جوانی است که کمتر از ۲۰۰ سال از عمر آن در جهان می گذرد و در ایران نیز کمتر از این مدت پا به عرصه گذاشته است
شفا آنلاین>سلامت>مراسم روز جهانی بیهوشی با حضور مسئولان ارشد سازمان نظام پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، معاون درمان وزارت بهداشت و جمعی از متخصصین بیهوشی در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر علیرضا سلیمی، رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر از مسئولان سازمان نظام پزشکی برای برگزاری این مراسم اظهار داشت: علم بیهوشی برخلاف جراحی، علم جوانی است که کمتر از ۲۰۰ سال از عمر آن در جهان می گذرد و در ایران نیز کمتر از این مدت پا به عرصه گذاشته است.

وی با اعلام اینکه مجموعه متخصصین بیهوشی(Anesthesia) همواره تلاش کرده اند جایگاه کشورمان را به جایگاه جهانی در حوزه بیهوشی نزدیک کنند، تصریح کرد: در حال حاضر ۴ هزار متخصص بیهوشی در کشور مشغول به خدمت هستند.

سلیمی با اعلام اینکه این مراسم جهت تجلیل از مفاخر بیهوشی است، تصریح کرد: متخصصان بیهوشی در دوران دفاع مقدس بزرگترین خدمت را به رزمندگان ارائه داده اند.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه با اعلام این مطلب که تاکنون هیچ ارگان و سازمانی روز جهانی بیهوشی را در تقویم کاری خود نگنجانده بود، تأکید کرد: برای اولین بار است که این مراسم در کشور برگزار می شود.

موضوع تعرفه بیهوشی خارج از نوبت در اولویت کاری شورای عالی نظام پزشکی قرار گرفت

وی در ادامه به موضوع تعرفه های بیهوشی و مسائلی که در هفته های اخیر، متخصصان این رشته را درگیر ساخته است اشاره کرد و اظهار داشت: اولین گروه علمی که با تشکیل سازمان نظام پزشکی در دوره جدید، جلسه برگزار کرده اند گروه بیهوشی بود و موضوع تعرفه بیهوشی خارج از نوبت در اولویت کاری شورای عالی نظام پزشکی(Medical System) قرار گرفت.

سلیمی همچنین از دیدارها و جلساتی که از شش ماه قبل با رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس داشته است خبر داد و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۱۰ بار دیدار و جلسه با دکتر نوبخت داشته ام که در آنها، تعرفه بیهوشی در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه در ادامه خطاب به معاون درمان وزارت بهداشت(Ministry of Health) که در این مراسم حضور داشت عنوان کرد: متخصصان بیهوشی مطمئن هستند این مسائل گذرا بوده و آینده ای طولانی در کنار هم خواهیم بود تا بتوانیم نظام سلامت را متحول کنیم.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: