کد خبر: ۱۷۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 16
اساتید محترم بیهوشی همه ما با شغلی سر و کار داریم که با جان مردم ارتباط دارد و این موضوع آن قدر مهم است که حق داشته باشیم سوالاتی را از شما بپرسیم
شفا آنلاین>سلامت>متخصصان بیهوشی شما که در کلاس های درس برای ما تکنسین های بیهوشی درس اخلاق می دادید، حالا چه شده که به خاطر مال دنیا، تهدید به اعتصاب می کنید.

به گزارش شفا آنلاین،اگر چیزی به نام حق مردم و تکلیف نبود این چند جمله را نمی نوشتم، من یک تکنسین و پرستار بیهوشی(Anesthesia) و اتاق عمل هستم، ما تکنسین های بیهوشی و اتاق عمل البته شاگردی بسیاری از متخصصان با اخلاق و اخلاص بیهوشی را برای خود توفیق می دانیم. اما این روزها اخباری ما را نگران کرده است و با تضادهای درونی و فکری رو به رو شده ایم. اخباری که نمی توان از کنار آنها به راحتی گذشت و چند سوال را نپرسید.

اساتید محترم بیهوشی همه ما با شغلی سر و کار داریم که با جان مردم ارتباط دارد و این موضوع آن قدر مهم است که حق داشته باشیم سوالاتی را از شما بپرسیم.

یادتان هست که زمان حضرت امام (ره) افرادی در سازمان نظام پزشکی(Medical System) وقت، بنا به دلایلی تهدید به اعتصاب در بیمارستان ها کرده بودند؛ بلافاصله امام دستور برخورد با سازمان نظام پزشکی را دادند.
اکنون برخی از شما را چه شده و کجا می روید؟ چگونه شد که وقتی تعرفه هایتان چهار برابر شد اعتراض نکردید و نپرسیدید که این همه را چه کسی می خواهد بپردازد؟ مردم یا دولت؟

امروز اتفاقا 16 اکتبر همزمان را روز جهانی بیهوشی است، در حالی که دانش بیهوشی در جهان به سرعت در حال پیشرفت با فناوری های نوین است، چرا به جای اینکه دغدغه شما استفاده از فناوری های جدید و خدمات بهتر به مردم باشد، تا این اندازه به فکر مادیات و منافع شخصی هستید؟ چگونه در شرایطی که نظام سلامت با مشکلات مالی درگیر است، می توانید تهدید به اعتصاب کنید در حالی که می دانید، چه قبل و چه بعد از چهار برابر شدن تعرفه هایتان، بخش مهمی از کار بیهوشی بیماران را ما تکنسین ها انجام می دهیم و در بسیاری از موارد فقط مهر مبارک شما کار می کند. برای ما تکنسین ها و پرستاران بیهوشی قبل و بعد از چهار برابر شدن تعرفه ها شما اوضاع فرقی نکرده بنابراین اگر تعرفه های شما به حالت قبل برگردد، ما به کار خود و خدمت رسانی به مردم ادامه می دهیم و همان طور که در دوران دفاع مقدس همکاران تکنسین بیهوشی در بیمارستان های صحرایی خطوط مقدم گاهی حتی بدون حضور شما متخصصان، کار بیهوشی برای انجام عمل جراحی را انجام می دادند، امروز هم اجازه نمی دهیم خللی در خدمت رسانی به مردم ایجاد شود.

چگونه است که ما تکنسین های بیهوشی به نام شما متخصصان در یک لحظه واحد، چند بیمار را برای چند جراح مختلف بیهوش می کنیم و شما مُهر می زنید و تعرفه می گیرید، اما اکنون به خاطر 'شندرغاز' اتاق های عمل را تعطیل یا تهدید به اعتصاب می کنید؟

آیا در سوگندنامه بقراط که به آن قسم خورده اید که هیچ چیز مهمتر از جان و سلامت(Health) بیماران نباشد، به سهمتان از کتاب ارزش های نسبی و کم و زیاد شدن تعرفه ها اشاره شده که این قدر به این مقوله مقید هستید؟ برخی از شما استادان در سال های پیش برای ما از اخلاق و از ثواب خدمت به مردم داستان ها می گفتید. اکنون چگونه می خواهید این رفتار متناقض را توجیه کنید؟

اگر می خواهید، به این وضع اسفناک ادامه دهید و جان مردم را تهدید کنید؛ تا به اهداف مالی تان برسید، ما تکنسین ها و پرستاران بیهوشی مجبوریم راهمان را از شما جدا کنیم و از مسیر قانونی برای احقاق حق مردم؛ طوری کسب مجوز کنیم که به مُهرتان هم نیاز نباشد و با مسئولیت خودمان بی توقع مالی بیماران را بیهوش کنیم. شما نیز هر کجا بیشتر دریافتی داشتید همان جا رزق حلال کسب کنید. ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: