کد خبر: ۱۷۰۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 16
اطبا مرجع اول هستند و اینکه باید بدانیم جامعه پزشکی زبان خاص خودش را دارد و نباید ناشیانه با این جامعه صحبت کرد. ما راهمان را بلدیم و حقمان را خواهیم گرفت ولی آنچه مسلم است با عوام فرق داریم
شفا آنلاین>سلامت> دکتر علی نوبخت رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مراسم روز جهانی بیهوشی که در محل سازمان نظام پزشکی برگزار شد، با اشاره به جریانات اخیر متخصصان بیهوشی اظهار داشت: برای اینکه جایگاهمان رفیع بماند، مدتی است در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تلاش هایی را شروع کرده ایم که امیدواریم مسائل را از آن مسیر حل کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،وی با بیان این مطلب که جامعه پزشکی با جامعه مردم عادی فرق دارد، افزود: براساس آنچه در گروه نخبگان تعریف شده است. اطبا مرجع اول هستند و اینکه باید بدانیم جامعه پزشکی(Medical Society) زبان خاص خودش را دارد و نباید ناشیانه با این جامعه صحبت کرد. ما راهمان را بلدیم و حقمان را خواهیم گرفت ولی آنچه مسلم است با عوام فرق داریم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تأکید کرد: بنده به عنوان یک بی‌طرف و ناظر می‌پذیرم که در بحث تعرفه‌ها اشتباهی شده که می‌بایست اصلاح شود.

وی با عنوان این مطلب که وزارت بهداشت(Ministry of Health) در این موضوع برای خودشان دلایلی داشته‌اند که این کار را انجام داده‌اند تصریح کرد: بنده به رئیس جمهور و معاون اول رئیس جمهور نامه‌ای خواهم نوشت و از آنها درخواست خواهم کرد که اگر شرط لازم در مصوبه تعرفه‌های پزشکی سال ۹۶ رعایت نشده باشد می‌بایست این تعرفه‌ها اصلاح شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیح داد: شرط لازم این است که امضای دکتر زالی رئیس کل وقت سازمان نظام پزشکی(Medical System) پای مصوبه تعرفه‌های سال ۹۶ باشد.

وی با عنوان این مطلب که ما تمام صورتجلسات را بررسی خواهیم کرد و همچنین هیئتی را تعیین می‌کنم که پیگیر این موضوع باشند افزود: بنده قبول دارم بی‌عدالتی شده و آن را جبران می‌کنیم.

نوبخت همچنین به موضوع امضای دکتر زالی پای برگه مصوبه تعرفه‌ها اشاره کرده و تأکید کرد: آقای دکتر زالی گفته‌اند که پای برگه تعرفه‌ها را امضاء نکرده‌ام.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به این مطلب که کتاب دستکاری شده تعرفه‌ها باید برای اصلاح به کاردان این کار سپرده شود تصریح کرد: خوشبختانه این اختیار از طریق دبیرخانه شورای عالی بیمه به رئیس کل سازمان نظام پزشکی تفویض شده که کتاب تعرفه‌ها مجددا ترجمه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: