کد خبر: ۱۷۰۳۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 16
کاهش قیمت خدمات در بهمن ماه ٩٥ توسط بیمه سلامت اعلام شد و در سال ٩٦ هم دوباره مطرح شد که البته اعضای گروه بیهوشی با این موضوع مخالف بودند و ٢٥ درصد تعرفه های بیهوشی کاهش یافت
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قرار است ذیل جلسه شورای عالی بیمه کمیته ای تشکیل شود تا اختلاف ها در تعرفه های پزشکی بازنگری شود.

به گزارش شفا آنلاین، قاسم جان بابایی روز دوشنبه در نشست صمیمی رئیس سازمان نظام پزشکی(Medical System) با مشاهیر و نمایندگان انجمن بیهوشی به مناسبت روز جهانی بیهوشی افزود: به همین منظور نمایندگانی از سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه کشور در این کمیته حضور خواهند داشت.

وی تصریح کرد: البته در این زمینه نباید به گونه ای عمل شود که به برخی افراد توهین شود و اینکه به ما گفتند که متخصصان بیهوشی(Anesthesia) را به بیمارستان ها راه نداده اید درست نیست چون وزیر بهداشت هدفش افزایش تعرفه های پزشکی و بالا بردن کیفیت خدمات است، این فضاها را باید جمع کرد چون نباید به این سمت برویم.

جان بابایی ادامه داد: وزیر بهداشت قول داد که قیمت خدمات را افزایش و خدمات بهینه تر شودالبته اینکه همه انتقادات به سمت وزارت بهداشت را قبول نداریم اما درخواست داریم در شورای عالی بیمه این موضوع بررسی شود.

وی تصریح کرد: کاهش قیمت خدمات در بهمن ماه ٩٥ توسط بیمه سلامت اعلام شد و در سال ٩٦ هم دوباره مطرح شد که البته اعضای گروه بیهوشی با این موضوع مخالف بودند و ٢٥ درصد تعرفه های بیهوشی کاهش یافت.

معاون درمان وزیر بهداشت افزود: البته این مشکل در چهار رشته پزشکی اتفاق افتاده است البته باید گفت که هیچ دیکته نانوشته شده غلط نیست اما می توان روی آن اصلاحاتی را انجام داد.

وی در ادامه با بیان اینکه متخصصان بیهوشی ثابت ترین نیروها هستند، خاطرنشان کرد: بیشترین معاون و روسای دانشگاههای علوم پزشکی از میان متخصصان بیهوشی هستند چون حضورشان در بیمارستان ها همیشگی است.

وی به طرح تحول سلامت نیز اضافه کرد: این طرح به سمت بالا بردن کیفیت خدمات و مدیریت در هزینه ها می رود و در این وضعیت باید سهم بخش خصوصی در حوزه بازار سلامت مشخص شود و حتی باید سهم دولت نیز تعیین شود.

جان بابایی ادامه داد: برای کتاب ارزشگذاری نسبی خدمات نیز باید وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی هر کدام یک هزار میلیارد تومان و بیمه سلامت ٧٠٠ میلیارد تومان تامین کنند که اینها تامین نشده است.

نشست صمیمی رئیس سازمان نظام پزشکی با مشاهیر و نمایندگان انجمن بیهوشی به مناسبت روز جهانی بیهوشی امروز دوشنبه در سازمان نظام پزشکی برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: