کد خبر: ۱۷۰۳۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۵۹ - ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 16
مطالعات پیشین تایید کرده بود که مولکول‌های موجود در چای سبز به نام پلی فنول ها در خون و کبد جذب شده و متابولیسم را تغییر می‌دهد.
       
شفا آنلاین:فواید بسیار چای سبز به خصوص از نظر کاهش وزن تقریبا برای همه شناخته شده است اما تحقیق جدید دانشمندان آمریکایی ثابت می‌کند که چای سیاه نیز می‌تواند فلور روده‌ای را تغییر دهد و روند کاهش وزن را تسریع کند.

به گزارش شفا آنلاین:مطالعات پیشین تایید کرده بود که مولکول‌های موجود در چای سبز به نام پلی فنول ها در خون و کبد جذب شده و متابولیسم را تغییر می‌دهد. محققان دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس این بار تصمیم گرفتند در مورد چای سیاه که همان چای سبز اما با برگ‌هایی خشک‌تر است، تحقیقاتی انجام دهند. آن‌ها متوجه شدند که این نوشیدنی نیز فواید متعددی برای سلامتی دارد. محققان دراین باره چهار گروه از موش‌های آزمایشگاهی را با رژیم‌های غذایی متفاوت بررسی کردند. رژیم اول فاقد چربی و شیرینی و رژیم دوم سرشار از مواد چرب و شیرین بود اما گروه سوم و چهارم برنامه غذایی مشابهی داشتند اما به یکی عصاره چای سبز و به دیگری عصاره چای سیاه داده شد. پس از چهار هفته، وزن موش‌هایی که عصاره چای سبز یا سیاه دریافت کرده بودند همانند موش‌های با رژیم غذایی فاقد چربی، کاهش یافت.
آن‌ها همچنین از روده بزرگ موش‌ها نمونه برداری کردند تا مقدار باکتری‌ها و بافت کبد برای بررسی باقیمانده چربی‌ها اندازه گیری شود. در موش‌هایی که رژیم به همراه نوعی چای داشتند، درصد باکتری‌های مرتبط با چاقی کاهش می‌یابد در حالی که باکتری‌های مرتبط با توده کم چربی بدن افزایش می‌یابد. با این حال، فقط موش‌هایی که عصاره چای سیاه مصرف کرده بودند دچار افزایش نوعی باکتری شدند که که عامل تفاوت عملکرد چای سیاه و سبز در متابولیسم انرژی زاست.
یافته‌های جدید نشان می‌دهد پلی فنول های چای سیاه که برای جذب در روده باریک بسیار بزرگ هستند، رشد باکتری‌های روده‌ای و تشکیل اسیدهای چرب تغییر دهنده متابولیسم کبد را تحریک می‌کند.
به گفته مدیر این گروه تحقیق، پلی فنول های چای سبز بسیار موثرتر از چای سبز است و فواید بیشتری برای سلامتی دارد زیرا در خون و بافت‌ها جذب می‌شود اما نتایج جدید حاکی از آن است که مکانیسم خاص چای سیاه بر باکتری‌های روده‌ای نیز می‌تواند در در سلامتی و کاهش وزن موثر باشد. با توجه به این مطالعات، پلی فنول ها نوعی پروبیوتیک هستند که باعث رشد میکرو ارگانیسم‌های مفید و ضروری می‌شود. همچنین مقدار آنتی اکسیدان های این نوشیدنی نیز دلیل خوبی برای مصرف خواهد بود. نتایج این مطالعات در نشریه Euroa- Journa- of Nutritio- به چاپ رسید.سپید

Top Santé.fr

برچسب ها: چای سیاه ، کاهش وزن ، فنول
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار