کد خبر: ۱۷۰۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 15
خوشبختانه در هفته گذشته ظرف مدت 24 ساعت موفق به انجام سه پیوند قلب کودکان به طور همزمان در این بیمارستان شدیم
شفاآنلاین>سلامت> رئیس بخش پیوند قلب اطفال بیمارستان قلب شهید رجایی گفت: با فرهنگ‌سازی صورت گرفته در زمینه اهدای عضو در 6 ماهه اول امسال 24 مورد پیوند موفق قلب اطفال در این بیمارستان صورت گرفته است.

به گزارش شفاآنلاین، محمد مهدوی رئیس بخش پیوند قلب اطفال بیمارستان قلب شهید رجایی در خصوص پیوندهای قلب انجام شده در این بیمارستان، توضیح داد: خوشبختانه در هفته گذشته ظرف مدت 24 ساعت موفق به انجام سه پیوند قلب کودکان به طور همزمان در این بیمارستان شدیم.

وی افزود: یکی از بیماران(patients) کودک سه ساله بوده که به دلیل بیماری ژنتیکی نیازمند انجام پیوند قلب بود که این کودک حدود یک سال و نیم در لیست انتظار قرار داشت که خوشبختانه پیوند قلب وی با موفقیت انجام شد.

مهدوی تصریح کرد: دو بیمار دیگر نیز پسر 5 ساله و یک دختر 13 ساله بودند که به دلیل عفونت‌های ویروسی و ضعیف شدن عضلات قلبی به انجام عمل پیوند قلب نیاز داشت.

رئیس بخش پیوند قلب اطفال بیمارستا(Hospital)ن قلب شهید رجایی در خصوص حال عمومی بیماران، توضیح داد: از پنج‌شنبه گذشته که عمل پیوند قلب بر روی این کودکان انجام شده است دو نفر از آنها امروز از بیمارستان ترخیص خواهند شد  اما یکی از بیماران به دلیل اینکه در فاز اول پیوند بدن بیمار قلب را پس داده بود تحت انجام اکو قرار گرفت و خوشبختانه قلب بیمار به حالت طبیعی برگشت و این کودک امروز از بخش ICU خارج می‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از این دو کودکی که از بیمارستان ترخیص شده‌اند به مدت 2.5 سال و کودک دیگر به مدت 4 ماه در لیست انتظار قرار داشتند.

مهدوی گفت: تمام اهداکنندگان قلب از افرادی بودند که بر اثر تصادفات دچار مرگ مغزی شده بودند.

رئیس بخش پیوند قلب اطفال بیمارستان قلب شهید رجایی تصریح کرد: با فرهنگ‌سازی صورت گرفته در زمینه اهدای عضو در 6 ماهه اول امسال 24 مورد پیوند موفق قلب اطفال در این بیمارستان صورت گرفته است در حالی که این آمار در طول سال‌های گذشته به 21 مورد می‌رسید.

وی در پایان، گفت: لازم است مردم کشور به مسأله اهدای عضو توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این زمینه گام بردارند تا کودکانی که به دلیل نیاز به اعضای بدن در لیست انتظار قرار دارند به زندگی خود برگردند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: