کد خبر: ۱۷۰۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 15
سیدتقی نوربخش افزود: تمام تلاش سازمان تامین اجتماعی پرداخت مطالبات داروخانه ها و پزشکان است که در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد
شفا آنلاین>سلامت>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر مطالبات پزشکان و داروخانه ها تا پایان اردیبهشت ماه سال 96 پرداخت شده است.

به گزارش شفا آنلاین،سیدتقی نوربخش افزود: تمام تلاش سازمان تامین اجتماعی پرداخت مطالبات داروخانه ها و پزشکان است که در این زمینه از هیچ کوششی دریغ نخواهد شد.

نوربخش بدون اشاره به میزان مطالبات مربوط به بخش های مختلف درمانی از تامین اجتماعی اظهار داشت: تامین اجتماعی(Social Security) تلاش خود را برای پرداخت این مطالبات به کار گرفته است و امیدواریم بتوانیم در آینده تمام این مطالبات را پرداخت کنیم.

وی در ادامه به موضوع حذف دفترچه های درمانی در مراکز درمانی سازمان تامین اجتماعی و طرف قرارداد با این سازمان اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی برای اجرای این طرح از حدود دو سال پیش در کشور آغاز شده است و با توجه به اینکه هدف سازمان تامین اجتماعی الکترونیکی شدن خدمات است، این طرح سال گذشته به صورت آزمایشی در استان یزد انجام شد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حذف دفترچه ها از سال گذشته به صورت آزمایشی در تمامی مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی آغاز شد و قرار است در آینده نیز در مراکز طرف قرارداد نیز به اجرا گذاشته شود.

وی تصریح کرد: از هفته گذشته نیز در سه استان اصفهان، گیلان و مازندران موضوع حذف دفترچه ها به اجرا گذاشته شده است، البته در استان تهران نیز در چند بیمارستان اقداماتی برای این موضوع انجام شده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود: تا پایان سال 95 در تمامی بیمارستان ها و مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی طرح حذف دفترچه پیاده سازی شد و با اجرای موفقیت آمیز برنامه حذف دفترچه از سال جاری، برنامه اصولی برای توسعه طرح در مراکز درمانی طرف قرارداد انجام می شود.

نوربخش ادامه داد: پیشگیری از تداخل دارویی(Drug interactions)، صرفه جویی در وقت و تسهیل استفاده از خدمات و همچنین پیشگیری از اشکالات در نسخه خوانی، سهولت انجام کار و صرفه جویی در کاغذ از مهمترین مزایای اجرای این برنامه است.

وی خاطرنشان کرد: از این پس خدمات الکترونیکی از جمله نسخه الکترونیکی برای همه بیمه شدگان و مستمری بگیران اجرایی می شود و این افراد با در دست داشتن کارت ملی می توانند از خدمات درمانی بهره مند شوند و تحولی در عرصه خدمات درمانی در کشور ایجاد خواهد شد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: