کد خبر: ۱۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 14
مشکلات گوارشي مانند نفخ، گاز معده، سوزش معده و يبوست، براي بسياري از مردم مشکلات مزمني هستند که مي توانند زندگي روزمره شان را دگرگون کنند
شفاآنلاین>تغذیه> مشکلات گوارشي مانند نفخ، گاز معده، سوزش معده و يبوست، براي بسياري از مردم مشکلات مزمني هستند که مي توانند زندگي روزمره شان را دگرگون کنند. يکي از ساده ترين راه هاي بهبود اين مشکلات گوارشي، نوشيدن روزانه ي آبليمو و عسل است.

به گزارش شفآنلاین،  ليمو سرشار از پکتين است که براي روده مانند صابون عمل مي کند، عمل دفع را آسان تر مي کند، سموم بدن را تخليه مي کند و کل فرايند گوارش را بهبود مي بخشد.

عسل و ليمو از جمله موادي هستند که هر يک به دليل خواص متعدد و ويژه خود مورد توجه بسياري از متخصصان تغذيه قرار گرفته اند. هم عسل و هم ليمو داراي خواص ضد باکتري و آنتي اکسيداني هستند، در نتيجه مصرف آنها موجب تقويت سيستم ايمني بدن مي شود. همچنين ترکيب عسل (Honey)و آبليمو مي تواند به کاهش وزن و افزايش سلامت پوست و مو کمک کند. شايد بعد از آشنايي بيشتر با خواص اين نوشيدني جادويي، بيشتر اصرار مادربزرگ خود را براي مصرف نوشيدني ليمو و عسل درک کنيم.

نوشيدن منظم آبليمو و عسل فوايد زير را برايتان به دنبال دارد:

    براي پوست بسيار مفيد است

مي خواهيد پوستي شفاف داشته باشيد؟ نوشيدن آبليمو و عسل يکي از بهترين راه هاي طبيعي موجود براي داشتن پوستي شفاف، بدون استفاده از لوازم آرايشي است. ليمو ويتامين C مورد نياز را براي توليد کلاژن فراهم مي کند، کلاژن نوعي بافت پيوندي مهم است که به استحکام و جوان ماندن پوست کمک مي کند. بسياري از ترکيبات موجود در عسل نيز به شادابي پوست کمک مي کنند. در نتيجه شما پوستي سالم، جوان و شفاف خواهيد داشت

    به گوارش کمک مي کند

مشکلات(Difficulties) گوارشي مانند نفخ، گاز معده، سوزش معده و يبوست، براي بسياري از مردم مشکلات مزمني هستند که مي توانند زندگي روزمره شان را دگرگون کنند. يکي از ساده ترين راه هاي بهبود اين مشکلات گوارشي، نوشيدن روزانه ي آبليمو و عسل است. ليمو سرشار از پکتين است که براي روده مانند صابون عمل مي کند، عمل دفع را آسان تر مي کند، سموم بدن را تخليه مي کند و کل فرايند گوارش را بهبود مي بخشد.

    سلامت قلب تان را افزايش مي دهد

بيماري هاي قلبي همواره افرادي را در سراسر دنيا به سوي مرگ مي کشاند و تهديدي بزرگ براي سلامتي انسان محسوب مي شود. اما آبليمو و عسل مي تواند احتمال بروز اين بيماري هاي خطرناک را کاهش دهد. آبليمو و عسل هر دو سرشار از پتاسيم هستند. مشاهده شده پتاسيم، فشارخون را که از عوامل مهم حملات قلبي است، کاهش مي دهد. همچنين خواص آنتي اکسيدان و ضدالتهاب اين نوشيدني، از قلب در برابر التهاب هاي عضلاني و ديگر فشارها محافظت مي کند.

    به کاهش وزن کمک مي کند

رهايي از اضافه وزن سخت است. اگر دنبال روش هاي طبيعي کاهش وزن هستيد، اين نوشيدني مي تواند براي تان بهترين گزينه باشد. آب و فيبر موجود در ليمو، اشتهاي شما را کاهش مي دهد و به شما کمک مي کند بدون احساس گرسنگي، از حجم غذاي مصرفي تان بکاهيد. همچنين اسيدسيتريک موجود در ليمو، در چرخه ي زيستي نقش مهمي ايفا مي کند و بازده ي فرايند تبديل غذا به انرژي را افزايش مي دهد.

    احتمال وقوع بيماري هاي مزمن را کاهش مي دهد

در سال هاي اخير روي رابطه ي بين اسيديته ي بدن و رشد بيماري هاي مزمن، از جمله بيماري هاي قلبي، ديابت، مشکلات مفصلي و حتي بعضي سرطان ها، آزمايش هاي بسياري انجام شده است. ليمو، pH بدن را افزايش مي دهد و محيط آن را قليايي مي کند. ليمو با وجود اسيدي بودنش، حاوي مواد معدني فراواني است که اسيديته ي بدن را خنثي مي کنند.

    سيستم ايمني بدن را تقويت مي کند

کمبود خواب، استرس و رژيم غذايي بد، سيستم ايمني بدن را مختل مي کند و ضعف سيستم ايمني با بروز انواع سرماخوردگي و آنفولانزا خودش را نشان مي دهد.

خبر خوب اين است که با نوشيدن آبليمو و عسل مي توانيد آسيب هاي وارده را ترميم کنيد. ويتامين C ليمو و مواد معدنيِ عسل، سيستم ايمني بدن تان را تقويت کرده و مبارزه با باکتري ها، ويروس ها و ديگر ميکروب هايي را که موجب بيماري مي شوند، آسان تر مي کند. همچنين عسل شامل ضدميکروب هاي طبيعي است که سلامتي شما را حفظ مي کند.

    احتمال بروز عفونت هاي ادرار را کاهش مي دهد

عفونت ادرار دردناک است و در صورت پيشرفت مي تواند بسيار خطرناک باشد. به خصوص براي زنان، عفونت ادرار مي تواند مزمن شود و در صورت بدشانسي، براي رهايي از اين عفونت لازم است آنتي بيوتيک هاي فراوان مصرف شود. مصرف منظم آبليمو و عسل، براي اين مشکل يک راه حل طبيعي است. عسل حاوي ضدباکتري هاي طبيعي است و آبليمو با افزايش اسيديته ي ادرار، امکان رشد باکتري ها را در محيط ادرار کاهش مي دهد.

    بدن را سم زدايي مي کند

هوايي که در آن نفس مي کشيم، نوشيدني هايي که مي نوشيم و غذاهايي که ميخوريم، ما را در معرض مواد شيميايي و سوم گوناگوني قرار مي دهند. گرچه بدن مان طبعا از ما در برابر اين تهديدها محافظت مي کند، بد نيست ما هم با راهکارهاي طبيعي اين حفاظ را تقويت کنيم. آبليمو و عسل در اين راه به ما کمک مي کند. ليمو عملکرد سم زدايي کبد را افزايش مي دهد؛ عسل نيز، همانطور که گفته شد، يک ضدميکروب و ضدعفوني کننده ي طبيعي است.

    چگونه در منزل آبليمو و عسل تهيه کنيم؟

يکي از بهترين ويژگي هاي آبليمو و عسل اين است که راحت درست مي شود. کافي است نصف ليمو را آب گرفته و همراه با يک قاشق چايي خوري عسل، به يک ليوان آب ولرم اضافه کنيد؛ هم بزنيد و بنوشيد. اگر آن را صبح و قبل از صبحانه بنوشيد بيشترين تاثير را دارد.کارهاي بسياري هستند که حتي با وجود مشغله هاي فراوان، مي توانيد در مدت زمان کوتاهي، براي بهبود سلامتي تان انجام دهيد. يکي از آنها، نوشيدن منظم آبليمو و عسل است، که فوايد گفته شده را براي تان به دنبال دارد.
برچسب ها: عسل ، مشکلات ، تغذیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: