کد خبر: ۱۷۰۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 13
قانون برنامه ششم تکلیفی گذاشته و وزارت علوم و سازمان سنجش آن را انجام دادند و اعتراضات مبنای قانونی ندارد
شفا آنلاین>سلامت>رییس کمیسیون اموزش و تحقیقات مجلس در پاسخ به اعتراض برخی از داوطلبان کنکور ۹۶ به افزایش سهمیه ۵ درصدی فرزندان ایثارگران گفت: قانون برنامه ششم تکلیفی گذاشته و وزارت علوم و سازمان سنجش آن را انجام دادند و اعتراضات مبنای قانونی ندارد.

به گزارش شفا آنلاین،محمد مهدی زاهدی درباره افزایش سهمیه ۲۵ درصدی فرزندان ایثارگران به ۳۰ که انتقاداتی به دنبال داشت، گفت: ما جلسه مفصلی در این باره داشتیم؛ قانون برنامه ششم تکلیفی گذاشته و وزارت علوم و سازمان سنجش آن را انجام دادند.

زاهدی گفت: قاطعانه می‌گویم هیچ تخلفی صورت نگرفته است، کار کاملاً قانونی است. امسال از ۳۰ درصدی که به سهمیه ایثارگران، رزمندگان و خانواده شهدا اختصاص داشته، ۱۶ درصد پر شده و ۱۴ درصد دیگر آن به سهمیه آزاد اختصاص داده شده است. در حالی که می‌توانستند این سهمیه را هم به پذیرش آزاد اختصاص ندهند و حفظ کنند.

وی افزود: اقدام خوبی که وزارت علوم(Ministry of Science) انجام داده است اینکه این وزارتخانه افزایش مختصر سهمیه رزمنده‌ها که براساس قانون به آن ها داده شده را به عنوان اضافه ظرفیت در نظر گرفته است. بنابراین هیچ اتفاق جدیدی نسبت به سال قبل در ارتباط با رشته‌های مرتبط با وزارت علوم انجام نشده است. تنها اتفاق این است که متقاضیان عزیز سهمیه رزمنده های ما امسال نسبت به سال گذشته افزایش یافته اند و در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی از ظرفیتشان استفاده کردند که این اقدام هیچ کار خلافی نیست. قانون به آن‌ها اجازه می‌دهد.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: وزارت بهداشت(Ministry of Health) هم می‌توانست کمک کند و اضافه ظرفیت بدهد که از فشار به افرادی که به صورت آزاد شرکت کرده اند کم شود، اما این وزارتخانه نپذیرفت که البته دلایل خود را هم در این زمینه داشت.

وی افزود: ما نیز رایزنی کرده و در حال رایزنی هستیم که اگر بشود مقداری سهمیه را افزایش دهیم. بنابراین اعتراضات مبنای قانونی ندارد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار