کد خبر: ۱۶۹۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 10
سالانه حدود 14 میلیون مورد جدید سرطان و 8 میلیون مرگ ناشی از آن در دنیا شناسایی و ثبت می‌شود و به طور متوسط سالانه حدود 90 هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران شناسایی می‌شوند
شفا آنلاین>سلامت>معاون پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه شایع‌ترین سرطان در میان زنان و مردان ایرانی سرطان پوست، سینه، معده و کولورکتال بوده است، گفت: به طور متوسط سالانه حدود 90 هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران شناسایی می‌شوند.

به گزارش شفا آنلاین، شهپر حقیقت در نشست خبری که در ارتباط با کنگره سه‌گانه پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی برگزار شد، اظهار داشت: افزایش بار ناشی از بیماری‌های مزمن یکی از بزرگترین چالش‌هایی است که در قرن 21 سیستم‌های بهداشتی در سراسر جهان با آن مواجهند همچنین تغییر سبک زندگی و افزایش طول عمر همراه با افزایش بسیاری از عوامل خطر بروز بیماری‌های مزمن منجر به تغییر بار ناشی از این بیماری‌ها شده است.

وی افزود: سالانه حدود 14 میلیون مورد جدید سرطان(Cancer) و 8 میلیون مرگ ناشی از آن در دنیا شناسایی و ثبت می‌شود و به طور متوسط سالانه حدود 90 هزار بیمار مبتلا به سرطان در ایران شناسایی می‌شوند که سومین علت مرگ و میر و ششمین علت بار بیماری در کشور است و افزایش دو برابری بروز آن تا دو دهه ‌آینده پیش‌بینی شده است.

معاون پژوهشکده معتمد جهاد دانشگاهی، ادامه داد: شایع‌ترین سرطان‌ها در زنان و مردان ایرانی سرطان پوست، پستان، معده و کولورکتال است بنابراین میزان اهمیت و تأثیر ابتلا به سرطان در فرد و جامعه به حدی است که شبکه پیچیده‌ای از معضلات جسمی، روانی و خانوادگی را در ابعاد انسانی و اجتماعی فراهم می‌آورد.

حقیقت تصریح کرد: افزایش آگاهی عمومی در مورد بیماری‌های غیرواگیر در حوزه تقویت و تحکیم سیاست‌های ملی در جهت برنامه‌های پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر، ارتقای شاخص‌ها و انجام مداخلات ویژه و ... از مهمترین اقدامات توصیه شده توسط سازمان جهانی بهداشت(WHO) است.

وی در پایان، گفت: سازمان بهداشت جهانی هدف‌گذاری روشنی برای کشورهای دنیا انجام داد مبنی بر اینکه بیماری‌های مزمن باید بین سال‌های 2005 تا 2015 به میزان دو درصد در هر سال کاهش یابد. دستیابی به این هدف سبب جلوگیری از مرگ 36 میلیون نفر خواهد شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: