کد خبر: ۱۶۹۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 11
لازم به ذکر است دیابت به مرور زمان پیشرفت می کند و با افزایش مدت زمانی که دیابت کنترل نشده است عوارضی شامل آب مروارید، آب سیاه، از بین رفتن عروق داخل کره چشم و در نتیجه کاهش بینایی فرد بروز خواهد کرد
شفا آنلاین:با تشخیص زود هنگام بیماری دیابت<Diabetes> و کنترل منظم قند خون می‌توان از بروز عوارض چشمی بخصوص نابینایی در افراد مبتلا جلوگیری کرد.

به گزارش شفا آنلاین: لازم به ذکر است دیابت به مرور زمان پیشرفت می کند و با افزایش مدت زمانی که دیابت کنترل نشده است عوارضی شامل آب مروارید، آب سیاه، از بین رفتن عروق داخل کره چشم و در نتیجه کاهش بینایی فرد بروز خواهد کرد.

متاسفانه در تعدادی از موارد در هنگام بروز عوارض چشمی فرد به وجود دیابت در خود پی می برد که این موضوع بر سرعت زمان کاهش بینایی تاثیر گذار است.

دیابت باعث نشت سرم و خون رگ های شبکیه می شود که همین موضوع باعث نفوذ سرم به شبکیه می شود و تاری دید را ایجاد می کند.

بروز بیماری چشمی در جوانانی که از روز اول به بیماری دیابت خود پی ببرند 6 الی 11 سال زمان می برود. البته افراد مبتلا به دیابت باید حداقل هر سال دو بار به متخصص چشم پزشکی مراجعه کنند زیرا 5 الی 10 درصد بیماران دیابت مبتلا به عارضه چشمی رتنوپاتی دیابتی می شوند.

ماکولاپاتی دیابتی حالتی است که دید چشم مورد هدف قرار می گیرد، در این نوع بیماری افراد نوشته های ریز و تصاویر با فاصله دور را نمی بینند.

لازم به ذکر است تغییرات غیرطبیعی بر افزایش بیماری دیابت و آسیب به عدسی چشم تاثیر بسزایی دارد.

البته با انجام لیزر، تزریق دارو و رعایت رژیم غذایی مناسب از افزایش تاثیر بیماری دیابت بر چشم جلوگیری کنید. اما مهمترین نقش را در پیشگیری از بروز عوارض دیابت در افراد مبتلا کنترل قند خون فرد در دراز مدت دارد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: