کد خبر: ۱۶۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 10
عضو هیئت مدیره انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه کشور درگفتگو با شفاآنلاین:
شفاآنلاین :عضو هیئت مدیره انجمن بیهوشی و مراقبتهای ویژه کشور درباره موضوع تعرفه ها که به بحث روز جامعه متخصصین بیهوشی بدل شده است، گفت: جامعه پزشکان بیهوشی بعد از آنکه با کم لطفی وزارت بهداشت و دولت مواجه شدند و پس از یک بررسی بی برنامه و بدون کارشناسی با کاهش 25 درصدی تعرفه ها روبرو شدند روز یکشنبه اعتراض خود را در جلوی مجلس اعلام کردند.

دکتر محمد مهدی قیامت درگفتگو با شفاآنلاین ضمن بیان این مطلب افزود : متاسفانه برخی گزارش های  غیرواقعی و بی اساس باعث شد تا کاهش تعرفه متخصصین بیهوشی در هیئت دولت به تصویب برسد که ما ازاین  مصوبه گله مند هستیم. در جایی می گویند که تعرفه ها سال گذشته برای این حوزه 4 برابر شده و حالا به خاطر مشکلات مالی ناچار شده اند  تعرفه متخصصین بیهوشی را 25 درصد کاهش دهند که این به هیچ عنوان باورکردنی نیست.

رئیس پیشین انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور در ادامه به صحبت ها و انتقادهای وزیر بهداشت و درمان در خصوص اعتراض جامعه متخصصین بیهوشی اشاره و تصریح کرد: جای تعجب دارد  وزیری که از خانواده پزشکان است در جایی که هیچ یک از جامعه بیهوشی حضور ندارند، از ما انتقاد کرده و هر تفسیری می کنند. به هرحال وقتی قرار است جناب وزیر از ما انتقاد کنند بهتر است در جایی چنین کاری را انجام دهند که نماینده ای از ما برای دفاع حضور داشته باشند.

عضو سابق هیئت مدیره نظام پزشکی تهران خاطرنشان کرد: حتی در جای دیگری می بینیم که جناب وزیر بهداشت از شهید بزرگوار حججی، استفاده ابزاری می کنند و از ما می خواهند که از او خجالت بکشیم. باعث تاسف است که جناب دکتر هاشمی از ایثارگران استفاده ابزاری می کنند. در حالی که ما در همه دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشتیم اما هیچگاه از آن به عنوان دستاویزی برای پیشبرد اهداف مان استفاده نکرده ونخواهیم کرد.

دکتر قیامت اضافه کرد: اگر بحث جبهه و جنگ مطرح است ما صدها تن از شهید حججی ها را دیده ایم که در کنارمان قهرمانانه به شهادت رسیده اند اما هیچگاه از آنها استفاده پوپولیستی نکرده ایم. آنها در خط مقدم به ما معرفت را آموزش دادند اما ما در اینجا تصاویر دیگری می بینیم.

وی در پایان ضمن اشاره به تهدیدهای اخیر قائم مقام وزارت بهداشت تاکید کرد: روی صحبتم در اینجا با جناب حریرچی است. بهتر است ایشان ما را تهدید نکنند و از فضای امنیتی نترسانند. ما زمان جنگ برای رفتن در خط مقدم مجوز نمی گرفتیم که حالا برای رفتن جلوی خانه ملت و اعلام اعتراض مان بخواهیم تا ایشان برای جامعه متخصصین بیهوشی که نقش کلیدی شان درسلامت مردم کشور برهیچکس پوشیده نیست تعیین تلکیف کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: