کد خبر: ۱۶۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 09
تهران در زمینه تحقیقات سرطان عملکرد عالی دارد و بنابراین می توان از تجربیات ایران در این زمینه نیز استفاده کرد
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با تقدیر از اقدامات جمهوری اسلامی ایران در توسعه بهداشت و درمان، گفت: دیگر کشورهای جهان نیز باید از این تجربیات در کشور خود استفاده کنند.

به گزارش شفا آنلاین، 'تِدروس آذانوم قبریسوس' شامگاه دوشنبه در حاشیه شصت و چهارمین نشست کمیته منطقه ای مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت با دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار که با حضور مهدی هنردوست سفیر کشورمان در اسلام آباد برگزار شد، گفت که صنعت تولید دارو در ایران از پیشرفت قابل توجهی برخوردار بوده و ایران داروهای با کیفیتی تولید می کند.

وی اضافه کرد: می توانیم از تجربیات ایران در این زمینه برای دیگر کشورها استفاده کنیم، زیرا در برخی موارد دسترسی به داروی با کیفیت در مواردی از مشکلات عمده این سازمان است.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک به تهران سفر کرده و بیش از گذشته با پیشرفت های ایران در زمینه گسترش بهداشت و درمان آشنا می شود، ادامه داد: امید است در آن سفر، زمینه همکاری محکم تر ایران و سازمان جهانی بهداشت فراهم شود.

تِدروس آذانوم قبریسوس در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از اقدامات وزارت بهداشت ایران در زمینه اختصاص اعتبارات مناسب به بهداشت شهروندان، گفت: تهران در زمینه تحقیقات سرطان(Cancer) عملکرد عالی دارد و بنابراین می توان از تجربیات ایران در این زمینه نیز استفاده کرد.

سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت ایران نیز در این نشست، گسترش همکاری سازمان بهداشت جهانی(ٌWHO) با این کشور را خواستار شد و افزود:ایران در اجرای برنامه های سلامت شهروندان با سازمان جهانی بهداشت مشارکت خوبی دارد، بنابراین، این همکاری باید تداوم یابد.

وی گفت که دولت ایران تلاش می کند تا اصلاحاتی را در بخش سلامت شهروندان انجام دهد و حمایت و کمک سازمان بهداشت جهانی در این خصوص برای ایران اهمیت دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان سخنانش در این دیدار گفت:سازمان جهانی بهداشت می تواند، مرکز منطقه ای برای بهره گیری از تجربیات ایران در بخش سلامت راه اندازی کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: