کد خبر: ۱۶۹۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 09
همه زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات این مرکز در بیمارستان کمالی کرج استفاده کنند، اما استفاده از تعرفه دولتی این خدمات، مشروط به ناباروری اولیه و سن زیر 42 سال خانم نابارور است.
شفا آنلاین>سلامت>مدیرمرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینای کرج گفت: همه زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات این مرکز در بیمارستان کمالی کرج استفاده کنند، اما استفاده از تعرفه دولتی این خدمات، مشروط به ناباروری اولیه و سن زیر 42 سال خانم نابارور است.

به گزارش شفا آنلاین،مجید ترحمی در نشست خبری  در دانشگاه علوم پزشکی البرز برگزار شد، اظهار کرد: از فواید راه‌اندازی این مرکز توسط مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری ابن سینای جهاد دانشگاهی می‌توان به کاهش هزینه بیماران، افزایش نرخ باروری و عدالت در دسترسی به امکانات درمانی اشاره کرد.

ترحمی به آیین‌نامه مربوط به استفاده زوج‌های نابارور(unbelievable) از این خدمات اشاره و بیان کرد: همه زوج‌های نابارور می‌توانند از خدمات این مرکز در بیمارستان کمالی کرج استفاده کنند، اما استفاده از تعرفه دولتی این خدمات، مشروط به ناباروری اولیه و سن زیر 42 سال خانم نابارور است.

وی با بیان اینکه ناباروری در دو نوع اولیه و ثانویه تقسیم‌بندی می‌شود، گفت: نوع اولیه به ناباروری گفته می‌شود که زوجین پس از یکسال موفق به فرزندآوری نمی‌شوند و نوع دوم زوجین یک فرزند دارند، اما در تولد فرزند دوم ناموفق هستند.

مدیر مرکز فوق تخصصی درمان ناباروری و سقط مکرر ابن سینای کرج، خاطرنشان کرد: علاوه بر این شرایط، مراجعه کننده باید تحت پوشش بیمه و یا دارای معرفی‌نامه از کمیته امداد امام خمینی(ره) و یا بهزیستی باشد.

وی ادامه داد: زوج‌های ناباروری که شرایط فوق را دارا هستند، می‌توانند سالانه از یک خدمت این مرکز با تعرفه دولتی 85 درصد پرداخت توسط دولت و 15 درصد توسط خدمت گیرنده استفاده کنند.

ترحمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه طبق تحقیقات مرکز ابن‌سینا 19.9 درصد از زوجین در سن باروری جوامع شهری و 22 درصد در جوامع روستایی مبتلا به ناباروری هستند، گفت: به طور کلی دو تا سه میلیون زوج در سن باروری در کشور با مشکلات ناباروری مواجه هستند که برای درمان آنان به 180 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

وی یکی از مشکلات درمان ناباروری را عدم مراجعه به موقع زوجین در زمان طلایی عنوان کرد و گفت: بخش زیادی از این مشکل به خاطر مسائل مالی است، به همین دلیل باید با سیاست‌گذاری درست، صنعت بیمه را به این بخش وارد کنیم.

ترحمی در پایان از اضافه شدن سالانه 88 هزار زوج به زوج‌های نابارور کشور خبر داد و افزود: سیاست‌های حمایتی از زوج‌های نابارور باید ادامه‌دار باشد.
برچسب ها: ناباروری ، سلامت ، تخصصی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: