کد خبر: ۱۶۹۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 09
محققان معتقدند که این آزمایش ژنتیک می تواند شمار زنانی را که به ماستکتومی نیاز دارند به حدود یک سوم کاهش دهد
شفا آنلاین>سلامت>محققان می گویند به زودی یک آزمایش ژنتیک که احتمال ابتلا به سرطان سینه را به دقت پیش بینی می کند، در دسترس افراد در معرض ابتلا به این بیماری قرار می گیرد.

به گزارش شفا آنلاین،محققان معتقدند که این آزمایش ژنتیک می تواند شمار زنانی را که به ماستکتومی  نیاز دارند به حدود یک سوم کاهش دهد. در حال حاضر بسیاری از زنان حامل ژن های پرخطر ابتلا به سرطان سینه(Breast Cancer) برای کاهش خطر ابتلا به جراحی برداشت سینه رو می آورند.

اما گفته می شود آزمایش جدید می تواند میزان خطر ابتلا به سرطان سینه را هر چه بیشتر محدود کند و به فرد اجازه دهد تا انتخاب دقیق تری برای جراحی پیشگیرانه داشته باشد.
این آزمایش خون یا بزاق که توسط محققان دانشگاه منچستر ابداع شده است، به بررسی 18واریان ژنتیکی می پردازد که مشخص شده است بر احتمال ابتلای فرد به سرطان سینه تاثیر دارد.

این آزمایش به صورت بالینی احتمالا تا شش ماه دیگر و ابتدا در دانشگاه منچستر روی زنان انجام می شود تا جهش های ژنتیکی BRCA2 و BRCA1 در انها را که خطر ابتلا به سرطان سینه و تخمدان را افزایش می دهند، بررسی شود.

'گرت ایوانز' کارشناس ژنتیک پزشکی در دانشگاه منچستر گفت: این آزمایش جدید به زنانی که به دلیل سابقه خانوادگی در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار دارند، کمک می کند تا در مورد شیوه مراقبت از خود تصمیمات دقیق تری بگیرند.
برچسب ها: سرطان ، ژنتیک ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: