کد خبر: ۱۶۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 09
هم اکنون آزمایشگاه ها از شرایط مطلوب اقتصادی برخوردار نیستند در حالی که این مراکز ضمن ارائه خدمات بهداشتی، یک بنگاه اقتصادی هستند
شفا انلاین>سلامت>عضو کمیسیون بهداشت مجلس با تاکید بر اینکه بدعهدی بیمه‌ها دلیل بحران اقتصادی آزمایشگاه‌ هاست، تحقق وعده‌های رئیس جمهور و سطح‌بندی خدمات آنها را تنها راه نجات این مراکز از ورشکستگی دانست.

به گزارش شفا آنلاین، محمد نعیم امینی‌فرد با اشاره به مشکلات اقتصادی که آزمایشگاه های کشور با آن روبرو هستند افزود: هم اکنون آزمایشگاه ها از شرایط مطلوب اقتصادی برخوردار نیستند در حالی که این مراکز ضمن ارائه خدمات بهداشتی، یک بنگاه اقتصادی هستند.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس ادامه داد: آزمایشگاه ها دارای پرسنل مشخص در سطوح مختلف بوده که برای تامین حقوقشان تابع قانون کار هستند ضمن اینکه بخشی از بودجه خود را باید به تهیه مواد اولیه سرویس های نگهداری تجهیزات پزشکی(Medical Equipment) اختصاص دهند و این در حالی است که بخش اعظم خدماتی که ارائه می دهند تحت پوشش بیمه ها قرار داشته و به نحوه پرداخت آنها یا فرانشیزی که توسط بیماران پرداخت می شود، وابسته است.

وی افزود: هم اکنون موضوعی که دغدغه آزمایشگاه ها شده این است که بیمه ها نزدیک به یکسال بوده که هم به بخش خصوصی و هم دولتی بدهکار هستند و این موضوع باعث شده که آزمایشگاه(Laboratory) ها در تامین مواد اولیه و پرداخت حقوق پرسنل و ارائه سایر خدماتی که در تعهد بیمه ها قرار دارد، با مشکل جدی مواجه شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در ارائه راهکار برای بهبود وضعیت آزمایشگاه ها تاکید کرد: بی تردید خدمات آزمایشگاهی باید حتما سطح بندی شود و این در حالی است که تاکنون این مهم انجام نشده است بنابراین انتظار می رود که در نظام سلامت که قرار است وزارت بهداشت و درمان ارائه کند، نظام سطح بندی خدمات آزمایشگاهی را هم لحاظ کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی باید برای رفع مشکلات آزمایشگاه ها تدابیری اندیشید، یادآورشد: رئیس جمهور وعده داده بود که ظرف سه ماه برای پرداخت بدهی بیمه ها به بخش های درمانی اعم از آزمایشگاه ها، شرکت های دارویی و ...تعیین تکلیف شود و ما هم منتظر هستیم که وعده های وی محقق شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: