کد خبر: ۱۶۹۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 08
جمع زیادی از متخصصان بیهوشی بیمارستان های سراسر کشور، ظهر امروز یکشنبه و در ادامه اعتراضهای خود به سیاستهای جدید وزارت بهداشت در رابطه با کاهش تعرفه‌های این پزشکان، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی اقدام به تجمع اعتراضی کردند
شفا آنلاین>سلامت>متخصصان بیهوشی بسیاری از بیمارستانهای خصوصی و دولتی کشور در اعتراض به آنچه که برخورد سلیقه‌ای و ناعادلانه در وزارت بهداشت و درمان و کاهش تعرفه‌های پزشکی خود عنوان میکنند، ظهر امروز در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند؛ تجمعی که با حضور برخی نمایندگان در بین آنها همراه شد و جمعیت شرکت کنندگان آن بیش از 300 نفر برآورد میشود.

به گزارش شفا آنلاین، جمع زیادی از متخصصان بیهوشی بیمارستان های سراسر کشور، ظهر امروز یکشنبه و در ادامه اعتراضهای خود به سیاستهای جدید وزارت بهداشت در رابطه با کاهش تعرفه‌های این پزشکان، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی اقدام به تجمع اعتراضی کردند.

در این تجمع اعتراضی که جمعیت حاضران آنرا متخصصان بیهوشی(Anesthesia) سراسر کشور تشکیل می‌دادند، معترضان با در دست گرفتن شعار نوشته‌هایی اعتراضی نسبت به کاهش تعرفه های پزشکی خود اعتراض  و اقدامات اخیر وزارت بهداشت در این راستا را ناعادلانه و باعث افزایش دغدغه‌های خود عنوان کردند.

جمعیت حاضران در مقابل ساختمان مجلس حدوداً 300 نفر برآورد میشود و همانطور که اشاره شد این افراد از بیمارستانهای کل کشور خود را به تهران رساندند تا به دلیل ناامیدی از وزارت بهداشت(Ministry of Health) و شخص وزیر صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان مجلس برسانند.

با آغاز اعتراض برخی نمایندگان كميسيون بهداشت و درمان مثل قرباني، اميني فر، همتي، عابدی و چند نماينده ديگر در بين تجمع كنندگان حاضر شدند و دغدغه های این متخصصان را شنیدند.

قربانی با عنوان این مطلب که معتقدیم تعرفه‌ها غیرکارشناسی تعیین شده‌اند، خواستار صبر و حوصله متخصصین بیهوشی شد و گفت: من قول می‌دهم ظرف دو هفته آینده جلسه ای در کمیسیون بهداشت با حضور دو نماینده بیهوشی و شخص وزیر برگزار کنیم تا بتوانیم به راه حلی برسیم.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اهمیت رشته بیهوشی و نقش متخصصین بیهوشی در روند اجرای طرح تحول سلامت، افزود: ما زبان گویای شما هستیم و برای حل مشکل شما تلاش می‌کنیم.

قربانی با عنوان این مطلب که مسئولین وزارت بهداشت را مجاب کرده‌ایم مشکل شما را حل کنند، گفت: آنها از ما وقت خواسته‌اند که این مشکل را حل کنند. ولی من به شما قول می دهم ظرف دو هفته آینده حتما جلسه ای با حضور دو تن از نمایندگان شما و شخص وزیر بهداشت، در کمیسیون بهداشت تشکیل دهیم.

یکی از پزشکان حاضر در تجمع در باره جزئیات این اعتراض گفت: از آنجايي كه متخصصين بيهوشي تا كنون و پس از ٨ ماه اعتراض مدني به نتيجه اي نرسيده اند امروز در مجلس جمع شدند تا صداي اعتراضشان را به گوش نمايندگان ملت و مسئولان برسانند.

او افزود: ما خواسته‌اي جز اجراي عدالت نداريم. تعرفه هاي اعلام شده سال ٩٦ كاملا ناعادلانه و مغرضانه تهيه شده است و بايد اصلاح شود. شما كجاي دنيا ديده‌ايد كه تعرفه يك صنف را نسبت به سال قبل از آن ٥٠ درصد كاهش دهند؟تابناک
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
الهام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
0
0
افرین
باید از حقتون دفاع کنید تابه اهمیت این رشته و جایگاه ان بیشتر توجه شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: