کد خبر: ۱۶۹۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 08
معمولاً درمان کامل سرماخوردگی حدود ۵ روز طول می‌کشد اما اگر رژیم غذایی و روش زندگی‌مان را تغییر دهیم می‌توانیم سیر بهبود این بیماری ویروسی را سریع‌تر کنیم
شفاآنلاین<سلامت> با اینکه سرما فاکتور مستقیم بروز سرماخوردگی نیست، اما شما را مستعد بیماری می‌کند. عواملی مانند خستگی، اضطراب و استرس روحی، آلرژی‌های بینی و گلو نیز از مواردی هستند که به بروز سرماخوردگی کمک می‌کنند. معمولاً درمان کامل سرماخوردگی حدود ۵ روز طول می‌کشد اما اگر رژیم غذایی و روش زندگی‌مان را تغییر دهیم می‌توانیم سیر بهبود این بیماری ویروسی را سریع‌تر کنیم:

به گزارش شفاآنلاین، وقتی می‌خوابید و یا استراحت می‌کنید، در واقع به بدنتان اجازه می‌دهید که همه انرژی خود را برای مبارزه با سرماخوردگی به‌کار گیرد. خوابیدن و استراحت کردن باعث می‌شود عملکرد سیستم ایمنی بدن شما افزایش یابد و همه توانایی خود را برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی استفاده کند. بنابراین حداقل ۸ ساعت در شب بخوابید و علاوه بر آن در طول روز هم حتما چند خواب کوتاه داشته باشید.

این را بدانید که ویتامین C، جلوی سرماخوردگی را نمی‌گیرد، اما خوردن میوه‌هایی که سرشار از این ویتامین هستند، به شما کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر بهبود یابید. همچنین این دست از میوه‌ها اندکی خاصیت ضد حساسیت دارند که به کاهش(Decrease) ناراحتی‌های تنفسی نیز کمک می‌کنند. این میوه ها شامل مرکباتی مثل پرتقال، لیمو ترش و انواع توت ها می باشد.

زمانی که شما سرماخورده هستید، بهتر است با نوشیدن زیاد مایعات مانند چای‌ها و دمنوش‌های مناسب و همچنین آبمیوه‌های طبیعی به مبارزه با بیماری بروید. مشروبات الکلی وضع را بدتر و رگ‌های کوچک را گشاد می‌کند. این موضوع منجر به ایجاد حس گرفتگی در سینوس‌ها می‌شود و توان بدن(Body) برای مبارزه با عفونت کم می‌شود.

گوشت قرمز کم چرب و همچنین غذاهای دریایی مصرف کنید، این دسته از مواد غذایی را به خاطر میزان پروتئین موجود در آن‌ها انتخاب کنید و به خاطر داشته باشید که آن‌ها منابع غنی روی هستند پس بنابراین به شما کمک می کنند تا دچار بیماری سرماخوردگی نشوید .

از مصرف نوشیدنی‌هایی مثل قهوه و چای سیاه غلیظ خودداری کنید. زیرا این نوشیدنی‌ها به جای آنکه به بدن شما آب‌رسانی کنند، آب بدن شما را کم می‌کنند. در عوض نوشیدن آب زیاد به بدن شما کمک می‌کند که سموم و مواد زاید را سریع‌تر دفع کند و باعث می‌شود که خون و سلول‌های شما به خوبی کار کنند.

این نوع سوپ حاوی ماده‌ای به نام سیستئین است که می‌تواند به بهبود مخاط و گرفتگی گلو کمک کند. همچنین خوردن آن می‌تواند از التهاب ریه‌ها بکاهد. بنابراین توصیه می‌شود در طول هفته یک بار در برنامه غذایی افراد قرار بگیرد.
برچسب ها: بدن ، کاهش ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: