کد خبر: ۱۶۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 05
اولین سمینار لاپاراسکوپی و آندومتریوز ایران سیزدهم و چهاردهم مهرماه با همکاری رؤسای انجمن‌ جراحی‌های کم‌تهاجمی ایران و تعدادی از اساتید و صاحب‌نظران این حوزه در بیمارستان نیکان تهران برگزار می‌شود.

شفا آنلاین>سلامت>دبیر اجرایی اولین سمینار لاپاراسکوپی و آندومتریوز(Endometriosis) با اشاره به علائم ابتلای زنان به آندومتریوز گفت: بیشترین شیوع آندومتریوز در سنین باروری است.

به گزارش شفا آنلاین،آمنه‌السادات حقگو در اولین سمینار لاپاراسکوپی و آندومتریوز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اولین سمینار لاپاراسکوپی و آندومتریوز ایران سیزدهم و چهاردهم مهرماه با همکاری رؤسای انجمن‌ جراحی‌های کم‌تهاجمی ایران و تعدادی از اساتید و صاحب‌نظران این حوزه در بیمارستان نیکان تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: این سمینار با هدف شناسایی بیشتر بیماری آندومتریوز به همکاران علاقه‌مند بوده و می‌تواند شرکت در آن نتایج مؤثری را در درمان بهتر این بیماری به همراه داشته باشد.

دبیر اجرایی اولین سمینار لاپاراسکوپی و آندومتریوز(Endometriosis) ادامه داد: عمل آندومتریوز جزء اعمال جراحی سنگین بوده و به دلیل طاقت‌فرسا بودن آن بسیاری از متخصصان علاقه‌مند نیستند در این حوزه فعالیت کنند، ولی امروزه توجه به این بیماری و جراحی دقیق آن می‌تواند در کمک به بیماران بسیار مؤثر واقع شود.

حق‌گو از راه‌اندازی کلینیک آندومتریوز در بیمارستان نیکان تهران خبر داد و گفت: این کلینیک به‌زودی در این بیمارستان فعال خواهد شد و تمهیدات لازم نیز در این زمینه پیش‌بینی شده است و درواقع تیم‌های جراحی و پزشکان حاذق در این کلینیک مشغول جراحی و کمک به بیماران می‌شوند.

وی اضافه کرد: آندومتریوز روز به روز در حال افزایش بوده که بخشی از این آمار افزایشی را می‌توانیم ناشی از شناخت بیشتر این بیماری بدانیم. همچنین آندومتریوز در رده‌های سنی مختلف حتی دختران تازه‌بالغ و زنان یائسه نیز ممکن است ایجاد شود ولی بیشترین شیوع آندومتریوز در سنین باروری است.

این جراح و متخصص زنان، زایمان و نازایی گفت: آندومتریوز یک بیماری پیش‌رونده است که قابلیت رشد و تکثیر در قسمت‌های مختلف بدن همچون روده و حالب را دارد، به‌طوری‌که اگر رشد این سلول‌ها روی حالب باشد، سبب ایجاد تنگی حالب شده و درصورتی‌که رشد سلول‌ها روی روده باشد، بیمار با علائم روده‌ای مواجه می‌شود.

حقگو بیان داشت: البته گاهی نیز این بیماری بدون علامت بوده و فرد با عوارض ناشی از آن به پزشک مراجعه می‌کند.

وی گفت: واضح‌ترین علامت آندومتریوز درد قاعدگی شدید، لکه‌بینی، نامنظمی قاعدگی و دردهای بین دوره‌ای است که بسیاری از اوقات شدت درد نسبت به دردهای معمول قاعدگی متفاوت است.

دبیر اجرایی اولین سمینار لاپاراسکوپی و آندومتریوز ادامه داد:‌ آندومتریوز نیاز به یک تیم برای درمان دارد که آن تیم شامل متخصص زنان، جراح روده، متخصص اورلوژی، روان‌درمانگر و... است که همه این افراد در مرکزی که برای درمان در نظر گرفته شده، باید حضور داشته و بر اساس نیاز بیمار اقدامات لازم انجام گیرد.

حقگو عنوان کرد: بسته به‌شدت این بیماری روش‌های درمانی مختلفی همچون هورمون‌درمان، رژیم‌درمانی و جراحی انجام می‌شود و نکته‌ای که باید توجه داشت این بوده که لاپاراسکوپی یک جزء لاینفک از تشخیص و درمان آندومتریوز است و فردی که دست به‌عمل آندومتریوز از طریق لاپاراسکوپی می‌زند، باید تخصص کافی در این زمینه را داشته باشد؛ چراکه در غیراین‌صورت نه‌تنها مشکل بیمار حل نمی‌شود، بلکه ممکن است به مشکلات آن نیز افزوده شود.

این جراح لاپاراسکوپی پیشرفته گفت: به همه زنان توصیه می‌شود که هر ساله یک بار سونوگرافی معمولی را به توصیه پزشک داشته باشند، البته هرچند که در سونوگرافی تنها کیست آندومتریوز ممکن است مشخص باشد و بخش‌های عمقی آن قابل دید نیست، ولی همه افراد باید نشانه‌های آندومتریوز همچنین درد در قاعدگی و لکه‌بینی را توجه ویژه داشته باشند.

برچسب ها: باروری ، سلامت ، سمینار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: