کد خبر: ۱۶۹۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 05
کلیه‌ها نه‌تنها مواد زاید را پالایش می‌کنند، بلکه خون انسان را نیز پالایش کرده و در تولید برخی هورمون‌های مهم نیز نقش دارند. نادیده گرفتن عملکردهای کلیه امری شایع است
شفاآنلاین>سلامت> بهره‌مندی از کلیه‌هایی سالم برای سلامت کلی انسان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. کلیه‌ها نه‌تنها مواد زاید را پالایش می‌کنند، بلکه خون انسان را نیز پالایش کرده و در تولید برخی هورمون‌های مهم نیز نقش دارند. نادیده گرفتن عملکردهای کلیه امری شایع است.

به گزارش شفاآنلاین، اما باید این نکته را به‌خاطر داشته باشید که بدون آنها بدن ما مسموم خواهد شد و در مدت زمانی کوتاه دیگر بخش‌های بدن (Body)نیز تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.بر همین اساس، پیروی از عادات خوب زندگی ضروری است. تا حد امکان از منابع سموم پرهیز کنید و با دنبال کردن یک رژیم‌غذایی متعادل مواد مغذی لازم را در اختیار بدن خود قرار دهید.منابع فیبر، همانند آنتی اکسیدان‌ها و آنزیم‌ها، برای تشویق سم‌زدایی عالی هستند. این مساله زمانی که با برخی مشکلات و دشواری‌ها مواجه هستید، صادق است.در ادامه با چند نمونه از بهترین مواد غذایی که برای حفظ سلامت کلیه‌ها باید در رژیم‌غذایی خود جای دهید، بیشتر آشنا می‌شوید.

فلفل‌های قرمز موادی ادرارآور ودارای آنتی‌اکسیدانی هستند. پس از گوارش، آنها عملکرد کلیه را بهبود می‌بخشند. این شرایط تخلیه مایعات باقی مانده در بافت‌های بدن را تسریع می‌کند.فلفل‌های قرمز منبع خوبی برای پتاسیم و سدیم هستند. تعادل این دو ماده به تثبیت فرایندهای التهابی کمک می‌کند.موادمعدنی و ویتامین‌های موجود در فلفل‌های قرمز از بازتولید سلولی و کاهش اثرات منفی رادیکال‌های آزاد در بافت‌های سالم(Healthy) پشتیبانی می‌کنند.مصرف فلفل‌های قرمز به بیماران مبتلا به نارسایی و عفونت‌های کلیوی توصیه شده است، زیرا آنها با التهاب مبارزه می‌کنند. همچنین، فلفل‌های قرمز سطح مناسبی از الکترولیت‌ها را حفظ می‌کنند.

مغزهای خوراکی سرشار از اسیدهای چرب مفید، اسید آمینه‌ها، و آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و موادغذایی سالمی محسوب می‌شوند که می‌توانند سلامت کلیوی شما را ارتقا دهند.مصرف مغزهای خوراکی در مقادیر متوسط از بیماری‌های التهابی پیشگیری می‌کند. همچنین، آنها خطر پیری زودرس را کاهش می‌دهند.مغزهای خوراکی حاوی مواد معدنی و ویتامین‌هایی هستند که از فرایند پاکسازی اندامی پشتیبانی می‌کنند.همچنین، آنها از التهاب و بیماری پیشگیری می‌کنند.مصرف مغزهای خوراکی روشی خوب برای افزایش احساس سیری است و از این‌رو به کنترل هوس‌های غذایی کمک می‌کنند.

ماهی‌های چرب یکی از مهم‌ترین منابع اسیدهای چرب امگا-3 هستند که می‌توانیم آنها را در رژیم‌غذایی خود جای دهیم. این چربی‌های مفید در کنار اسیدآمینه‌ها و موادمعدنی، بیماری‌های التهابی را کاهش می‌دهند. آنها بازتولید سلولی در کلیه‌ها را نیز افزایش می‌دهند.مصرف ماهی‌های چرب، مانند سالمون، به‌طور منظم به کنترل کلسترول بالا و پیشگیری از فشار خون بالا کمک می‌کند.مصرف ماهی چرب عدم تعادل در نمک‌ها و پروتئین‌های موجود در ادرار را کاهش می‌دهد. این شرایط از شکل‌گیری سنگ‌های کلیه و انسدادها پیشگیری می‌کند.

آناناس یک میوه گرمسیری است که می‌توان آن را به‌روش‌های مختلف در رژیم‌غذایی جای داد. این میوه یکی از بهترین گزینه‌ها برای محافظت و قوی نگه‌داشتن کلیه‌ها محسوب می‌شود.آناناس دارای ماده فعالی به نام بروملین است. این ماده اثرات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی را ارائه می‌کند که از تخریب بافت کلیه‌ها جلوگیری می‌کنند.ویژگی ادرارآوربودن آناناس تخلیه مایعات را افزایش می‌دهد و به پیشگیری از عوارضی مانند فشارخون‌بالا و نارسایی کلیوی کمک می‌کند.
برچسب ها: سلامت ، کلیه ها ، بدن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: