کد خبر: ۱۶۸۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 03
از آنجا که نظام سلامت نظامی هزینه‌بر است، تغییر مدیریت بیمارستان‌ها به سمت مدیریت برتر و بهره‌وری امری ضروری است
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت گفت: هیئت امنایی شدن بیمارستان‌ها، بستری برای اجرای هر چه بهتر برنامه تحول نظام سلامت است که منجر به افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها خواهد شد و در نهایت ارتقاء کمی و کیفی خدمات را به همراه خواهد داشت.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر قاسم جان‌بابایی در نشست آسیب‌شناسی دستورالعمل هیئت امنایی کردن بیمارستان‌ها که با حضور روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تبریز، مازندران، گیلان، شهید بهشتی و روسای چند بیمارستان تهران و نمایندگان حوزه معاونت توسعه وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: از آنجا که نظام سلامت نظامی هزینه‌بر است، تغییر مدیریت بیمارستان‌ها به سمت مدیریت برتر و بهره‌وری امری ضروری است.

وی با بیان اینکه برنامه هیئت امنایی شدن بیمارستان‌های دولتی با تجارب موفق در بعضی دانشگاه‌ها انجام شده است، افزود: علت این موضوع مدیریت مناسب، همراهی و پشتیبانی دانشگاه‌ها است. باید توجه کرد که در این زمینه بازنگری دستورالعمل جذب و مدیریت مالی کمک‌ کننده خواهد بود. البته لازم است در این بازنگری مدیریت بیمارستان‌ها، خدمات پاراکلینیک، مسائل اجتماعی، اقتصادی و جغرافیایی دانشگاه‌ها و استان نیز لحاظ شود.

جان‌بابایی با بیان اینکه چرخه و زنجیره خدمات از کلینیک ویژه تا ستاد وزارت بهداشت، تامین منابع و دارو، ملزومات و تجهیزات پزشکی باید بازتعریف و روشن شود، گفت: توانمندسازی و آموزش به مدیران بیمارستان‌ها یکی از اقدامات مناسب انجام شده در سال‌های اخیر برای بسترسازی هیئت امنایی شدن بیمارستان‌های وزارت بهداشت بوده است. بر این اساس آشناسازی مدیران با علوم مدیریت جدید و به روز دنیا یک گام اساسی در این زمینه است که باید ادامه یابد.

وی افزود: با همگرایی حوزه‌های مختلف درمان، توسعه، حقوقی و آموزش، روند و دستورالعمل باید در راستای استقلال اداری و مالی بیمارستان‌ها اصلاح شود. هیئت امنایی شدن بیمارستان‌ها، بستری برای اجرای هر چه بهتر برنامه تحول نظام سلامت است که منجر به افزایش بهره‌وری بیمارستان‌ها خواهد شد و در نهایت ارتقاء کمی و کیفی خدمات را به همراه خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: