بدرفتاری فیزیکی کودکان با کاهش عملکرد شناختی آنها و تنبیه بدنی بدون دشنام با کاهش مشارکت در فعالیتهای مدرسه و افزایش انزوا و دوری از همسالان آنها ارتباط دارد
شفا آنلاین:نتیجه مطالعهای جدید نشان میدهد که بدرفتاری
و تنبیه بدنی کودکان، بر عملکرد تحصیلی آنها تاثیر میگذارد. دانشگاه
ویرجینیا در آمریکا در این مطالعه با بررسی 650 کودک در سه حوزه تنبیه بدنی
خفیف و شدید و بدرفتاری فیزیکی متوجه شدند که
بدرفتاری فیزیکی کودکان با
کاهش عملکرد شناختی آنها و تنبیه بدنی بدون دشنام با کاهش مشارکت در
فعالیتهای مدرسه و افزایش انزوا و دوری از همسالان آنها ارتباط دارد.
عملکرد تحصیلی کودکان و مشارکت آنها در کلاس درس به میزان قابل توجهی تحت
تاثیر تنبیه بدنی <Corporal punishment>متوسط تا شدید همراه با دشنام از سوی اعضای خانواده قرار
دارد.
به گزارش
شفا آنلاین:پیش از
این نیز ارتباط تنبیه بدنی و بدرفتاری فیزیکی کودکان با کاهش تکامل شناختی و
دستاوردهای تحصیلی آنها ثابت شده بود اما این مطالعه یکی از معدود
مطالعاتی است که به طور همزمان به بررسی تاثیر تنبیه دشنامی و تنبیه
غیردشنامی بدنی بر کودکان میپردازد. این مطالعه نشان داد که حتی اگر تنبیه
بدنی به جراحت جدی بدنی منجر نشود، کودکان دچار ترس و اضطراب میشوند و
این استرس تاثیر منفی بر ساختار، تکامل و در مجموع سلامت مغز دارد. به گفته
محققان، شیوه تنبیه بدنی به این معنی است که با اعمال درد جزئی کودک برای
پیشگیری از تنبیه آتی، رفتار خود را تغییر دهد اما فرصتی به کودک برای
فراگیری نحوه رفتار مناسب از طریق توضیح و استدلال داده نمیشود.
تمام
اشکال تنبیه و بدرفتاریهای فیزیکی با کاهش مشارکت در فعالیتهای مدرسه
ارتباط دارد و تنها بدرفتاری فیزیکی تاثیر منفی قابل توجهی بر عملکرد
شناختی دارد و تنبیه شدید بدنی باعث افزایش انزوا از همسالان کودکان
میشود. پیشگیری از بدرفتاریهای فیزیکی میتواند باعث تقویت عملکرد شناختی
کودک شود اما ممکن است برای مشارکت دادن کودک در فعالیتهای مدرسه و
سازگار کردن وی با محیط مدرسه کافی نباشد.سپید
HealthDay