کد خبر: ۱۶۸۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 02
منظور از شیمی درمانی استفاده از داروهای مختلف برای درمان بیماری است. امروزه این اصطلاح بیشتر برای درمان تومورها و سرطان‌ها استفاده می‌شود
شفاانلاین>سلامت> بسیاری از ما تصور می‌کنیم تجویز شیمی درمانی به این معناست که بیمار به اوج بیماری خود رسیده و شرایط بسیار حادی دارد. مشاهده عوارضی نظیر ریزش مو و بی‌حالی هم مهر تأییدی است بر ناامیدی خانواده از بهبود بیمار... اما حقیقت به‌گونه‌ای دیگر است.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر سیدحسین یحیی‌زاده، شیمی درمانی را چنین توضیح می‌دهد: منظور از شیمی درمانی استفاده از داروهای مختلف برای درمان بیماری است. امروزه این اصطلاح بیشتر برای درمان تومورها و سرطان‌ها(Cancers) استفاده می‌شود.

رئیس مرکز تحقیقات سرطان بیمارستان میلاد تأکید می‌کند: استفاده از داروهای ضد سرطان یا همان شیمی درمانی که به‌صورت خوراکی، تزریق عضلانی، تزریق وریدی و داخل کانال نخاع استفاده می‌شود در کنترل و درمان تومورها بسیار مؤثر است. وی درباره مکانیزم شیمی درمانی می‌گوید: همان‌طور که می‌دانید سلول‌های سرطانی بسرعت رشد می‌کنند و تقسیم می‌شوند و از طریق خون به ارگان‌های مختلف بدن منتقل می‌شوند داروهای شیمی درمانی سرعت رشد (Grow)و تکثیر این سلول‌ها را کاهش می‌دهد و گاهی متوقف می‌کند. این داروها همچنین سلول‌های سرطانی را که به سایر ارگان‌ها منتقل شده‌اند از بین می‌برند.

دکتر یحیی‌زاده خاطرنشان می‌کند: ممکن است طی مراحل شیمی درمانی سلول‌های مو، روده و حتی سلول‌های پوششی دهان نیز که از رشد بالایی برخوردارند آسیب ببینند اما در اغلب موارد پس از خاتمه دوره درمان این عوارض برطرف می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: