کد خبر: ۱۶۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۰۴:۰۰ - ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 02
ثبت ایجاد سرطان هنوز به طور دقیق مشخص نشده است و هر اطلاعاتی مربوط به این حوزه با کمی خطا روبرو است
شفاآنلاین>سلامت> دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: سرطان معده در کشور به طور غیر طبیعی به وقوع می‌پیوندد و علت اصلی آن مصرف غذا و آب ناسالم است.

به گزارش شفاآنلاین، غلامرضا توگه‌ فوق تخصص خون و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: ثبت ایجاد سرطان (Cancer)هنوز به طور دقیق مشخص نشده است و هر اطلاعاتی مربوط به این حوزه با کمی خطا روبرو است. اما مسئله مهم و اثبات شده این است سرطان‌های گوارش و به خصوص معده در کشور به طور غیر طبیعی بیشتر از کشورهای غربی به وقوع می‌پیوندد و علت اصلی آن مصرف گروه‌های غذایی غیر استاندارد و آب آلوده به نیتر‌ات است.
 
وی با بیان اینکه مواد غذایی حاوی مواد نگهدارنده و حتی مانده می‌تواند در بروز سرطان معده تاثیر گذار باشد،‌ افزود: بیماری(Sickness) سرطان چند بعد مجهول دارد و عوامل خطرزای فراوانی در بروز آن دخالت دارند به طوری که مسائل ‍ژ‌نتیکی و محیطی علاوه بر آلودگی ‌های غذایی همگی دست به دست هم داده و باعث بالا رفتن آمار سرطان معده در کشور می‌شوند.

تو‌گه با بیان اینکه آلودگی مواد غذایی به نیتر‌ید و آب از جمله عوامل خطر‌زا محسوب می‌شوند،‌ عنوان کرد: سرطان سینه در زنان و سرطان پروستات در مردان شایع بوده و بر طبق آمار وزارت بهداشت،  سرطان پوست نیز در هر دو گروه زن و مرد بیشترین شیوع را دارد اما با کمک متخصصان این حوزه و جراحی‌هایی که انجام می‌شود در موسسات و مراکز تحقیقاتی سرطان کمتر با چنین بیمارانی مواجه می‌شویم.

وی تاکید کرد: سرطان کولورکتال 80 درصد کل سرطان‌های کشور را تشکیل می‌دهند و سه مرحله پیشگیری،‌تشخیص زودرس و درمان به موقع در برخورد با سرطان بسیار مهم است اما امروزه مهمترین پیشرفت‌ها در درمان است و روش‌های پیشگیری و تشخیص زودرس به طور جدی نتوانسته سرنوشت انواع سرطان را تغییر دهد اما انتخاب روش درمانی مناسب تا حد زیادی باعث التیام این عارضه در صورت انجام به موقع آن در بین بیماران می‌شود.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: با توجه به محدود بودن منابع عوامل شیمیایی داروها و همچنین مسائل هزینه‌ای برای درمان سرطان ، پیدا کردن وسعت درگیری بیماری برای یک پزشک بسیار اهمیت دارد و تشخیص اینکه بیماری سرطان چه میزانی از بدن را درگیر کرده  می‌تواند در درمان درست کمک کند.
پت اسکن بهترین روش برای تشخیص میزان درگیری و محل احتمالی سلول‌های سرطانی

تو‌گه ادامه داد: روش‌هایی که وسعت دقیق بیماری را نشان می‌دهد کمک بزرگی به پزشک معالج می‌کند و پت اسکن کمک می‌کند تا پزشکان به طور دقیق از وسعت بیماری و ایجاد درگیری آن در بدن مطلع شوند.

وی تاکید کرد: با استفاده از روش پت‌اسکن بدون در نظر گرفتن سایز تومور و اندازه آن، بر حسب نوع فعالیت قابلیت‌های آن تشخیص داده می‌شود و پزشک متخصص با استفاده از این روش محل احتمالی درگیری سلول‌های سرطانی را پیدا می‌کنند.

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص اینکه محل‌های درگیری بیماری سرطان در بدن ممکن است با روش‌های دیگر تشخیص داده نشود افزود: در کشورهای آمریکایی شمالی و اروپایی جایگاه پت‌اسکن در مراحل مختلف تشخیص و درمان بیماری سرطان روز به روز افزایش پیدا می‌کند.

تو‌گه یادآور شد: با دقیق‌تر شدن دستگاه‌ها و روش‌های تشخیصی مثل پت‌ اسکن تشخیص سرطان و درمان آن مرحله به مرحله بهتر می‌شود.
برچسب ها: سلامت ، سرطان ، معده
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: