کد خبر: ۱۶۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۵ - ۰۸ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 30
لطفاً مرا راهنمایی کنید که آیا کیفیت داروهای موجود در بازار با یکدیگر متفاوتند و اگر هست، این تفاوت به چه دلیل وجود دارد؟
شفا آنلاین>سلامت>چندی پیش پسر شش ساله‌ام بیمار شد. پزشک معالج برایش دارو تجویز کرد اما توصیه کرد که از محصولات دارویی یک شرکت خاص(البته ایرانی) استفاده کنم، هرچند برایم عجیب بود اما هنگام مراجعه به داروخانه از متصدی تحویل دارو خواستم که داروها را از برندی که پزشک توصیه کرده بود، در اختیارم قرار دهد

به گزارش شفا آنلاین،اما در کمال تعجب او شرکت دارویی دیگری را توصیه کرد و با قطعیت تمام گفت که اتفاقاً داروهای این شرکت از کیفیت مناسب تری برخورداراست.  خلاصه گیج شده‌ام. لطفاً مرا راهنمایی کنید که آیا کیفیت داروهای موجود در بازار با یکدیگر متفاوتند و اگر هست، این تفاوت به چه دلیل وجود دارد؟

از این گذشته ، سؤال دیگری نیز دارم که مربوط می شود به داروهای داخل کشوی کابینتی که اغلب ما ایرانی ها چند سالی آنها را نگه می داریم . نشانه سلامت این داروها چیست؟

بسیاری از پزشکان روند بهبود بیماران خود را بررسی می‌کنند و ممکن است پزشک معالج فرزند شما هم در بررسی وضعیت بهبود بیمارانش -با تجربه‌ای که داشته- متوجه شده باشد یک دارو، نتیجه و اثربخشی بهتری در درمان بیماری دارد و آن را به سایر بیماران نیز توصیه کند.

 بدون شک این اثربخشی بهتر می‌تواند ناشی از کیفیت بهتر مواد اولیه یا فرمولاسیون و کیفیت بهتر تولید دارو در آن شرکت دارویی باشد.

 اما گاهی هم مشاهده می‌شود برخی از شرکت‌های دارویی در بازاریابی، تبلیغات و معرفی محصولات خود قوی‌تر از سایر شرکت‌های تولید‌کننده هستند و بواسطه کار بهتر در زمینه تبلیغات و بازاریابی می‌توانند تأثیر بیشتری بگذارند و بازار را به دست بگیرند؛ این موضوع لزوماً به معنای کیفیت بالاتر محصولات آن شرکت نیست.

تأکید می‌کنم تنها استفاده از ابزار بازاریابی است که توانسته محصولات آن شرکت را به‌عنوان برند برتر به این پزشک معرفی کند.

در پاسخ به سؤال دوم شما باید بگویم که در نخستین گام باید به تاریخ مصرف دارو توجه کنید. اگر تاریخ مصرف دارو تمام نشده بود در گام بعدی بسته بندی قرص ها را بررسی کنید؛ اگر آسیب ندیده بود قابل استفاده است. در مورد شربت هایی هم که در شیشه آن باز شده، اگر تغییر رنگ و بو نداده و همچنین شکرک نزده باشد، می توانید از آنها استفاده کنید.
برچسب ها: اثربخشی ، دارو ، درمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: