کد خبر: ۱۶۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 27
بیماری آلزایمر نیز نوعی اختلال عملکرد مغزی است و در آن توانایی‌های ذهنی بیمار از جمله حافظه تحلیل می‌رود و یکی از مشکلات جهان امروز به حساب می‌آید
شفا آنلاین>سلامت>یک موسسه مستقر در پارک فناوری پردیس در روز جهانی آلزایمر کمپین هوشمند آلزایمر ( خاطره ها ) را به منظور ارزیابی خطر آلزایمر در بین عموم مردم راه اندازی کرده است.

به گزارش شفا آنلاین، الگوی بیماری‌ها در جهان امروز در حال تغییر است، به طوریکه بیماری‌های غیر واگیر مانند دیابت(Diabetes)، بیماری‌های قلبی– عروقی و عوارض ناشی از سبک زندگی مدرن به سرعت در حال گسترش است و مرزهای شهرها، روستاها و خانه‌ها را درمی‌نوردد و بار زیادی را بر دوش نظام بهداشتی درمانی و اقتصاد خانواده ها می‌گذارد.

بیماری آلزایمر(Alzheimer) نیز نوعی اختلال عملکرد مغزی است و در آن توانایی‌های ذهنی بیمار از جمله حافظه تحلیل می‌رود و یکی از مشکلات جهان امروز به حساب می‌آید.

از این رو یک موسسه مستقر در پارک فناوری پردیس تصمیم گرفته تا با ارائه پرسشنامه هایی به عموم مردم، خطر ابتلا به این بیماری را بین آن‌ها تخمین بزند و اطلاعات جامعی از وضعیت این بیماری به منظور بهبود شرایط در کشور تهیه کند.

این مجموعه مستقر در پارک فناوری پردیس، تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت‌های فناوری و هوشمندسازی خدماتی برای موفقیت برنامه‌های مراقبت، اعم از درمان یا پیشگیری در سطوح مختلف را دنبال کند.

کمپین خاطره‌ها از 31 شهریور به مناسبت روز جهانی آلزایمر برای آگاهی بخشی عموم مردم درباره پیشگیری و تشخیص به موقع بیماری آلزایمر با همکاری اداره سلامت– معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 6 تهران آغاز شده است.

برای این کمپین 2 پرسشنامه با بازخورد هوشمند شامل پرسشنامه خطرسنجی برای تعیین ضرورت پیگیری پزشکی و ارجاع به پزشک طبق پاسخ های شرکت کنندگان و پرسشنامه دیگری برای ارزیابی نشانه‌های اولیه‌‌ی اختلال حافظه و آلزایمر در سالمندان که توسط نزدیکان آنها در نظر گرفته شده که به‌صورت جداگانه پاسخ داده می شود.

ثبت نام کنندگان در این کمپین می‌توانند آخرین اطلاعات و یافته‌ها را در خصوص این بیماری، پیشگیری از آن، عوامل خطر، راه‌های کنترل و مدیریت بیماری، به صورت پیام‌های روزانه از طریق شبکه‌های اجتماعی این موسسه دریافت کنند.

همچنین اطلاع‌‌رسانی در خصوص کمپین در خانه های سلامت شهرداری منطقه 6 نیز انجام می‌شود.

براساس این گزارش مسابقه عکس با رای‌گیری عمومی، وبینار با امکان پرسش و پاسخ زنده، برگزاری چالش اطلاعات سلامت(Health) و مشاوره آنلاین با موضوع آلزایمر از دیگر برنامه‌های کمپین هوشمند آلزایمر (خاطره‌ها) است.

علاقمندان به شرکت در این کمپین می‌توانند عدد 2 را به سامانه پیامکی 1000654 ارسال کرده و با مراجعه به آدرس اینترنتی http://hooma.salemsa.net/s/alzheimerri به پرسشنامه ارزیابی خطر پاسخ داده و ضمن ثبت نام در سامانه هوما «مراقبت هوشمند سلامت» باز خورد هوشمند دریافت کنند.
برچسب ها: آلزایمر ، دیابت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: