کد خبر: ۱۶۸۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶:۱۵ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 27
اکوفنومن، واژه‌ای است که برای حرکات مسری مثل خمیازه استفاده می‌شود. انسان‌ها وقتی خمیازه دیگران را می‌بینند، خمیازه می‌کشند. سگ‌ها و شامپانزه‌ها نیز این‌طور هستند.
شفا آنلاین:محققان بریتانیایی می‌گویند که «مسری بودن» خمیازه ممکن است در رفلکس‌های بدوی مغز ریشه داشته باشد.

به گزارش شفا آنلاین:اکوفنومن، واژه‌ای است که برای حرکات مسری مثل خمیازه<yawn> استفاده می‌شود. انسان‌ها وقتی خمیازه دیگران را می‌بینند، خمیازه می‌کشند. سگ‌ها و شامپانزه‌ها نیز این‌طور هستند.


  محققان دانشگاه ناتینگهام به این فکر افتادند که منشأ چنین اکوفنومنی در کجاست. آن‌ها به بررسی ۳۶ فرد بالغ در هنگام مشاهده ویدئوهایی از خمیازه دیگران پرداختند. به برخی شرکت‌کنندگان گفته شده بود که جلوی خمیازه خود را بگیرند و به برخی دیگر اجازه خمیازه داده شده بود.

محققان دریافتند که مقاومت در برابر خمیازه در هنگام مشاهده خمیازه یک فرد دیگر دشوار است و میل به خمیازه در زمانی که از آن نهی شده باشید بیشتر می‌شود. به علاوه محققان دریافتند که آسیب‌پذیری افراد نسبت به خمیازه متفاوت است.

استیون جکسون، استاد علوم اعصاب شناختی در ناتینگهام و مؤلف راهبر این مطالعه، گفت: «ما فکر می‌کنیم که این یافته‌ها در درک بیشتر رابطه بین تحریک‌پذیری حرکتی و بروز اکوفنومن در گستره وسیعی از عوارض بالینی مثل صرع، دمانس، اوتیسم و سندرم توره نقش مهمی دارد.»MedLinePlus،

برچسب ها: خمیازه ، مسری ، اکوفنومی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: