کد خبر: ۱۶۸۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 26
موفقیت روش براکی تراپی در درمان سرطان گردنه رحم بیش از سایر روش‌های درمان سرطان و بین ۷۰ تا ۹۰ درصد است
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی اولین سمینار تازه های براکی تراپی، گفت: موفقیت روش براکی تراپی در درمان سرطان گردنه رحم بیش از سایر روش‌های درمان سرطان و بین ۷۰ تا ۹۰ درصد است.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر فرید نژاد دادگر در اولین سمینار تازه های براکی تراپی در بیمارستان بوعلی تهران، اظهارداشت: روش براکی تراپی این مزیت را دارد که ماده رادیو اکتیوی که قرار است بیمار را درمان کند به طور مستقیم وارد بدن بیمار شده و نزدیک تومور و بافت بیمار قرار می‌گیرد و نتایج قابل توجهی در درمان انواع خاص سرطان دارد.

وی ادامه داد: براکی تراپی(Brachiotherapy) در درمان سرطان‌های دستگاه تناسلی و در این اواخر در درمان سرطان پستان کاربرد دارد و تجربه بکارگیری این روش در ایران بیش از یک سال نیست، اما در همین مدت موفقیت‌های خوبی به همراه داشته است.

دبیر علمی این همایش با اشاره به اینکه این روش درمانی در درمان سرطان‌های گردنه رحم خوشبختانه تحت پوشش بیمه‌ها قرار دارد ادامه داد: البته این روش نیازمند تجهیزات به روز و پیشرفته‌ای است که به رغم وارد شدن به کشور هنوز در درمان سرطان پستان(Breast Cancer) نتوانسته موافقت بیمه‌ها را به همراه داشته باشد.

نژاد دادگر گفت: هم اکنون این روش در بیمارستان‌های دولتی و مراکز دانشگاهی در حال انجام است و نزدیک به ۵۰ بیمار مبتلا به سرطان به صورت ماهانه تحت درمان به روش بِراکی تراپی قرار می‌گیرند.

وی افزود: این روش درمانی به صورت متوالی و طی چند جلسه اثر بخش است و انجام آن بین ۱۵ تا ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

نژاد دادگر ادامه داد: موفقیت این روش درمانی در درمان سرطان گردنه رحم بیش از سایر روش‌های درمان سرطان و بین ۷۰ تا ۹۰ درصد است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: