کد خبر: ۱۶۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 07

شفاآنلاین>تغذیه> در حالی که هیچ ماده ای کالری صفر ندارد غذاهایی هستند که می توانید از انها لذت ببرید ونیازی به نگرانی در مورد کالری آنها نداشته باشید

به گزارش گروه ترجمه شفاآنلاین، به گفته دکتر "لیزا یانگ"، متخصص تغذیه، این غذاها به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند: میوه ها یا سبزیجات غیر نشاسته ای

یانگ می گوید: دلایل متعددی وجود دارد که چرا از خوردن این غذاها اضافه وزن به دست نمی آورید:

آنها بیشتر از آب ساخته شده اند.
آنها کالری کم دارند.
آنها حاوی فیبر هستند، که به شما کمک می کند تا احساس سیری کامی کنید.

اگر چه این میوه ها و سبزی ها پروتئین زیادی ندارند اما از مقدار زیادی ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و سایر مواد مغذی که دارای مزایایی برای سلامتی شما هستند، تشکیل شده اند
این غذاها عبارتند از:

1. کرفس

تقریبا 95٪ کرفس آب است، اما این بدان معنا نیست که سبزیجات مزایای سلامتی قابل توجهی ندارد کرفس حاوی پتاسیم، فولات، فیبر و 30 درصد از نیاز روزانه ویتامین K را دارد.

2. کلم
این سبزی نیز ازکالری پایینی برخوردار است.یکی از غذاهای نادری است که حاوی اسید چرب امگا 3 است و مانند دیگر انواع کاهو همچنین دارای ویتامین ها و فولات است.

3. بلوبری
محتوای آنتی اکسیدان بیشتری نسبت به سایر میوه ها است و فقط 85 کالری دارد.

4. خیار
میوه ای که بیشتر از آب ساخته شده است، خیار تنها شامل 16 کالری در هر وعده است دانه ها و پوست آن حاوی مقدار زیادی مواد مغذی میوه می باشد، و پوست و دانه های آن حاوی بتاکاروتن است که برای چشم مناسب است .بنابراین بهتر است خیار را کامل با آنها مصرف نمایید.

5. گوجه فرنگی
گوجه فرنگی برای این واقعیت مشهور است که حاوی لیکوپن، یک کاروتنوئید است که به مبارزه با بیماری های مزمن کمک می کند علاوه بر لیکوپن، گوجه فرنگی ها دارای ویتامین A، C و B2 و همچنین فولات، کروم، پتاسیم و فیبر هستند.

6. گریپ فروت

مطالعات نشان داده است که اضافه کردن گریپ فروت به رژیم غذایی شما می تواند کاهش وزن را افزایش دهد، که اغلب به همین دلیل آن را به عنوان یک غذای رژیمی در نظر گرفته اند این به آن دلیل است که گریپ فروت دارای فیبر بالا است که با تثبیت سطح قند خون و کمک به شما برای مدت طولانی بیشتر احساس سیری می کنید در نیمی از گریپ فروت تنها 50 کالری وجود دارد.

ویتامین C موجود در گریپ فروت می تواند خطر ابتلا به برخی از مشکلات بهداشتی مانند مسائل مربوط به سرطان و قلب را کاهش دهد. گریپ فروت همچنین می تواند معجزه ای در کاهش کلسترول و بهبود هضم ایجاد کند و فولات موجود در میوه باعث می شود که آن را به عنوان یک میان وعده ای مناسب برای زنان باردار ایجاد کند.

7. کلم بروکلی
کلم بروکلی وقتی به صورت خام و یا بخار پز مصرف شود بیشتر مغذی است. این سبزیجات حاوی سولفورفان، هست که برای از بین بردن مواد شیمیایی که باعث بروز سرطان می شود مفید است

علاوه بر ویتامین A، C، E و K، بروکلی بخار پز حاوی حدود 20٪ از نیاز روزانه فیبر است به علاوه، در یک وعده فقط حدود 31 کالری وجود دارد.

8. طالبی

بتا کاروتن و ویتامین A بالایی دارد و از آنجایی که 90 درصد از طالبی را آب تشکیل می دهد، تنها 55 کالری در یک ظروف وجود دارد.

9. گل كلم
علی رغم رنگ سفید آن بسیار مغذی و حاوی آنتی اکسیدان ها و فیتو شیمیایی است که هر دو به مبارزه با بیماری مزمن کمک می کنند و این منبع عالی فولات، فیبر و ویتامین C و K می باشد. در یک وعده حدود 25 کالری وجود دارد.

10. تمشک
مزایای سلامتی توت فرنگی فوق العاده است مانند بسیاری از انواع توت ها، این میوه غنی از ویتامین C و همچنین آنتی اکسیدان های شناخته شده به عنوان بیوفلاوونویدها است. حدود 62 کالری در واحد خدمت انواع توت ها وجود دارد.

11. کاهو

انواع کاهو تنها 2 تا 10 گرم کالری در هر وعده دارد .اگر چه کاهو مقدار زیادی پروتئین برای رژیم غذایی شما به همراه ندارد،اما مقدار زیادی از ویتامین ها و مواد مغذی مثل فولات، آهن و ویتامین A و C را در بر دارد.

12. پرتقال ها

اکثر مردم وقتی در مورد پرتقال صحبت میشود به یاد ویتامین C می افتند. اما مرکبات خاصیت های دیگری نیز دارند. از آنجا که ویتامین C در تولید کلاژن بسیار مهم است، پرتقال ها پوست را در برابر اسیب سالم و به خوبی محافظت می کنند.این نیز کالری کم است پرتقال متوسط ​​حدود 80 کالری دارد.

 
اگر شما مواد سفید را زیر پوست نارنجی مصرف نمی کنید به اینکار اصرار کنید به دلیل فیبر بالا به کاهش کلسترول و سطح قند خون کمک می کند.

13. توت فرنگی
ویتامین C در توت فرنگی بیشتر از ویتامین C موجود در پرتقال هاست . همچنین حاوی آنتی اکسیدان است
توت فرنگی همچنین منبع خوبی از پتاسیم و فیبر هستند و بدون چربی، بدون سدیم و کلسترول هستند، که باعث می شود آنها برای قلب سالم باشند یک فنجان از میوه فقط حدود 50 کالری دارد.

14. خربزه
حاوی بیش از نیمی از ارزش روزانه توصیه شده از ویتامین C و همچنین مس است که برای داشتن پوست سالم بسیار مهم است.

برچسب ها: تغذیه ، کالری ، آب
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: