کد خبر: ۱۶۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 25
حریرچی در خصوص موضوع تحقیق و تفحص مجلس از کتاب تعرفه ها اظهار داشت: هر آنچه را که مجلس انجام بدهد و تصمیم بگیرد ما استقبال می کنیم
شفا آنلاین>سلامت>سخنگوی وزارت بهداشت در واکنش به تحقیق و تفحص مجلس از کتاب تعرفه های پزشکی گفت: ما از هر کاری که مجلس انجام بدهد استقبال می کنیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج حریرچی در نشست خبری روز دوشنبه در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه وزارت بهداشت(Ministry of Health) در خصوص موضوع تحقیق و تفحص مجلس از کتاب تعرفه ها چه نظری دارد؟ اظهار داشت: هرآنچه را که مجلس انجام بدهد و تصمیم بگیرد ما استقبال می کنیم.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه انجمن رادیولوژی(Radiology) مدعی شده است به دلیل ناعادلانه بودن تعرفه ها آماده برگزاری مناظره با سخنگوی وزارت بهداشت و مسئولان شورای عالی بیمه است تصریح کرد: ما به طرح این قبیل موضوعات زیاد توجه نمی کنیم بلکه از طرق قانونی مسائل را پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

در ادامه در پاسخ به یکی از سوالات مبنی بر اینکه سرنوشت نامه متخصصان بیهوشی به وزارت بهداشت در مورد اصلاح تعرفه های بیهوشی به چه سرانجامی رسیده است افزود: ما آنچه را که لازم بوده، در خصوص نامه متخصص بیهوشی به معاون اول رئیس جمهور انجام داده ایم و اگر تاکنون پاسخی از طریق وزیر رفاه و یا شورای عالی بیمه عنوان نشده است حتماً در حال پیگیری است.

حریرچی در ادامه در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه خدمات جدیدی در طرح تحول سلامت ارائه خواهد شد یا خیر؟ گفت: با توجه به محدودیت منابع و اعتباراتی که داریم، اولویت اصلی ما حفظ و نهادینه سازی دستاوردهای فعلی طرح تحول سلامت است و در ادامه ارتقای ارائه خدماتی است که انجام می شود.

وی عنوان کرد: اقدام جدید پرهزینه ای فعلاً برای اجرا در طرح تحول سلامت نداریم.

سخنگوی وزارت بهداشت در مورد ارجاع برخی بیماران از بیمارستان ها به منازل اظهار داشت: بعضی از مراحل انتهایی بیماری، درمان های موجود هیچ کمکی در ادامه بقای بیمار نمی کند و گاهی هم مضر است اما وقتی بیمار در بیمارستان در بستری است گروه پزشکی مجبور به ارائه خدمات هستند.

حریرچی تأکید کرد: درخواست ما از مردم این است که این قبیل خدمات را از طریق مراقبت های پرستاری در منزل دنبال کنند زیرا در حال حاضر حدود هزار مرکز مراقبت در منزل، مجوز اولیه را برای ارائه خدمات دریافت کرده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در خصوص کتاب تعرفه ها گفت: ترجمه کتاب در حال انجام است و با توجه به حضور دکتر فاضل در رأس سازمان نظام پزشکی(Medical System) و همچنین دکتر نوبخت در کمیسیون بهدات و درمان مجلس و برادر دکتر نوبخت در سازمان برنامه و بودجه، یک فرصت طلایی در اختیار ما قرارداده تا بتوانیم کتاب تعرفه ها را به طور کامل انجام دهیم.

وی با اعلام اینکه کتاب تعرفه ها می تواند اجرا شود و اما بیمه ها در پرداخت دچار مشکل هستند گفت: وزارت بهداشت یکی از اعضای شورای عالی بیمه است به طوری که امسال دو تا سه نوبت تغییر در کتاب تعرفه ها صورت گرفته و در دولت تصویب شده که وزارت بهداشت فقط یک برگه رأی در این شورا دارد.

حریرچی ادامه داد: تصویب تعرفه ها مراحل قانونی خود را گذرانده و بیمارستان و سازمان ها مطابق آن باید کار کنند و هیج کس اجازه تغییر این تعرفه ها را ندارد.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه سازمان نظام پزشکی می بایست یک اجماع در جامعه پزشکی ایجاد کند تصریح کرد: کتاب تعرفه ها باید مورد رضایت آحاد جامعه پزشکی قرار گیرد.

حریرچی در خصوص لزوم ورود حوزه علمیه به بحث طب سنتی گفت: برای اجرای بند ۱۲ سیاست های کلی سلامت باید از همه حوزه ها کمک گرفته شود. البته افراد باید در این حوزه متخصص باشند بعضی نباید کمک کنند زیرا کمک آنها نفعی برای مردم ندارد.مهر

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: