کد خبر: ۱۶۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 24
ایران در زمینه پزشکی‌ بسیار خوب عمل می‌کند و با توجه به‌ طرح تحول و پرداختی پایین‌ از جیب مردم‌ شاهد‌ اقدامات‌ سلامت محور‌ و موفقی‌ در جامعه هستیم‌.
شفا آنلاین>سلامت>متخصص زنان و زایمان گفت: تولد موالید سالم، نوزاد و جامعه سالم از دغدغه های نظام سلامت(Health system) است که متخصصان زنان و زایمان اهمیت بسیاری به آن می‌دهند.

به گزارش شفا آنلاین،فاطمه ارجمند تیموری‌ متخصص زنان و زایمان در کنفرانس علمی – دوره‌ای نارسایی‌ سرویکس‌ گفت: ایران در زمینه پزشکی‌ بسیار خوب عمل می‌کند و با توجه به‌ طرح تحول و پرداختی پایین‌ از جیب مردم‌ شاهد‌ اقدامات‌ سلامت محور‌ و موفقی‌ در جامعه هستیم‌.

وی افزود: تولد موالید سالم، نوزاد و جامعه سالم از دغدغه های نظام سلامت است که متخصصان سلامت بانوان نظیر متخصصان زنان و زایمان با مشاهد نارسایی سرویکس (دهانه رحم )که منجر به مرگ جنین خواهید شد مطالعات گوناگونی را بررسی خواهند کرد.
بررسی نارسایی دهانه رحم و راه‌های تشخیص آن در  کنفرانس علمی – دوره‌ای نارسایی‌ سرویکس‌

این متخصص زنان و زایمان گفت: در نارسایی دهانه رحم شاهد زایمان پیش‌ رس‌ خواهیم بود که به این منظور در کنفرانس علمی – دوره‌ای نارسایی‌ سرویکس‌ (نقش پساری‌) به دلایل این نارسایی، راه های تشخیصی، بررسی نقش و بکارگیری برخی تجهیزات و وسایل درمانی برای این نارسایی با حضور متخصان زنان وزایمان ، پزشکان عمومی، ماما (کلیه مقاطع)، دکتری تخصصی بهداشت باروری، بهداشت مادر و کودک، بیولوژی تولیدمثل، ارشد مشاوره در مامایی پرداخته شد.

وی گفت: زمانی که دهانه رحم زودتر از موعد شروع به باز شدن و کوتاه شدن کند ( دیلاتاسیون و افاسمان ) احتمال خروج محصولات حاملگی به علت عدم توانایی دهانه رحم در حفظ تمام محصولات در درون رحم ، وجود خواهد داشت، در صورت بروز چنین اختلالی، نارسایی یا عدم کفایت دهانه رحم یا سرویکس اتفاق افتاده است و این نارسایی سرویکس می تواند منجر به بروز زایمان زودرس و یا سقط شود.
ا

رجمندتیموری اظهار کرد: افرادی که سابقه انجام برداشتن نمونه مخروطی و LEEP از دهانه رحم راشته اند،افراد با آسیب به دهانه رحم طی انجام کورتاژ قبلی و یا زایمان قبلی، افراد باسابقه داشتن دو یا بیشتر مورد سقط سه ماهه دوم بدون علت مشخص، زنان با سابقه داشتن زایمان زودرس، وجود ناهنجاری های آناتومیک رحم مانند رحم دوشاخه، مسائل ژنتیکی نظیر‌ بافت کلاژن‌ غیر طبیعی‌ سرویکس‌، نارسایی‌ دهانه رحم‌ اکتسابی، آسیب در دوران بارداری گذشته‌، سرطان‌های اولیه دهانه رحم‌ وعلل ذاتی و ژنتیکی‌ زمینه ساز بروز نارسایی سرویکس است و زنان مبتلا به این عارضه باید مراجعات زودهنگامی با پزشک معالج خود داشته باشند
نارسایی دهانه رحم، دلیل سقط جنین در سه ماه دوم

این متخصص زنان و زایمان گفت: نارسایی دهانه رحم می‌تواند موجب سقط جنین در سه ماهه دوم شود و پارگی زودرس غشاء که قبل از موعد زایمان رخ می‌دهد سبب پاره شدن کیسه آب می‌شودکه این مسئله همچنین قبل از هفته 37 بارداری موجب زایمان زودرس می‌شود.

وی اظهار کرد: مرکز فوق تخصصی‌ درمان ناباروری‌ و سقط مکرر‌ ابن سینا‌ که با حضور متخصصان‌ مطالعات علمی‌ و تحقیقاتی‌ گوناگونی‌ در حوزه ناباروری و سقط مکرر داشته‌اند جدیدترین‌ مقالات علمی‌ در حوزه باروری و ناباروری‌ را به روزرسانی‌ می‌کند تا شاهد‌ تولد نوزادان سالم‌ و جمعیت سالم در کشور باشیم‌.

ارجمند تیموری، گفت: اینکه چند درصد از زایمان‌ها به دلیل‌ نارسایی‌ سرویکس‌ به مرگ جنین می‌انجامد‌ در جوامع مختلف‌ فرق می‌کند زیرا زمینه‌های ژنتیکی‌ و علل اکتسابی‌ در جوامع مختلف نیز متفاوت است اما بررسی‌ها نشان داده‌ از 500 تا 2 هزار نفر تنها یک نفر‌ به نارسایی‌ سرویکس‌ مبتلا می‌شود.

این متخصص زنان و زایمان در ادامه اظهار داشت: دربهبود نارسایی سرویکس، فتق‌های‌ واژن‌، افتادگی رحم‌ و غیره وسیله‌ای به نام پساری استفاده می‌شود که بررسی ها نشان داده نباید به آن اکتفا کرد و این وسیله جلوی ریسک‌ زایمان زودرس‌ را نمی‌گیرد.

ارجمند تیموری افزود: تست‌های دقیق‌ بیومکانیک‌ که بررسی‌ طول دهانه رحم را انجام می‌دهد در هیچ جای دنیا وجود ندارد اما راه‌های تشخیصی‌ به وسیله سونوگرافی‌، درمان جراحی، تزریق هورمون‌های پروژسترونی‌ که مانع زایمان زودرس‌ است می‌تواند 5 درصد جلوی نارسایی سرویکس‌ را بگیرد.

وی در پایان، گفت: خوشبختانه‌ سیستم ارجاع ایران با توجه به طرح تحول نظام سلامت و دسترسی‌ سریع به متخصصان‌ و فوق تخصصان‌ روند خوبی را پیش گرفته و بیمار در سیکل معیوب درمان قرار نمی‌گیرد و می‌توانیم شاهد اقدامات درمانی مؤثری برای هموطنان کشور باشیم.
برچسب ها: سلامت ، تولد ، متخصص
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: