کد خبر: ۱۶۷۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 24
فاضل گفت: با همه وجودم افتخار می‌کنم که یکی از شما هستم و امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد تا در خدمت مردم و نظام جمهوری اسلامی باشیم

شفا انلاین>سلامت>رییس کل سازمان نظام پزشکی با اشاره به درخشش جامعه پزشکی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس، گفت: جنگ‌ها شوم هستند و خرابی، ویرانی و غارت می‌آورند، اما درس‌هایی هم به ملت‌ها می‌دهند و ما هم در دفاع مقدس درس‌های زیادی گرفتیم.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج فاضل در همایش تکریم شهدا و ایثارگران داروسازی کشور، گفت: اینکه امروز در این جلسه هستم، برایم افتخار است و اگر صدایم می‌لرزد، به خاطر خصوصیت این جلسه است.

وی با بیان اینکه جنگ هشت ساله دفاع مقدس تجربه بزرگی برای جامعه پزشکی بود، افزود: جنگ‌ها شوم هستند و خرابی، ویرانی و غارت می‌آورند، اما درس‌هایی هم به ملت‌ها می‌دهند و ما هم در دفاع مقدس درس‌های زیادی گرفتیم.

فاضل با بیان اینکه جامعه پزشکی(Medical Society) در همه رشته‌های پزشکی در این جنگ درخشید، ادامه داد: حضور نیروهای پزشکی در پشت سر سربازان به آنها دلگرمی می‌دهد. حال این موضوع در جنگ هشت ساله ما با همه جنگ‌های دنیا متفاوت بود. در اوایل جنگ بسیاری مجروحان ما که نیاز به عمل جراحی داشتند، تا زمان رسیدن به بیمارستان از بین می‌رفتند و خسارت‌ها بسیار بالا بود. بعد از آن اندیشمندان پزشکی ما فهمیدند که این وضع قابل ادامه نیست و باید روش دیگری را در پیش گیریم. بر این اساس برای اولین بار بیمارستان‌های نزدیک خط اتش و جبهه ساخته شد.

فاضل اظهار کرد: در این بیمارستان‌ها زخم‌های بزرگ و خطرناک درمان می‌شدند و در اولین بیمارستان از این نوع، مجروحی نجات داده شد که با قلب ایستاده به آنجا رسید و چون در کمتر از پنج دقیقه رسیده بود، نجات یافت و امروز از عزیزان سپاه ماست.

رییس کل سازمان نظام پزشکی(Medical System) تاکید کرد: بنابراین پزشکان ما در همه رشته ها کار درخشانی را در دوران جنگ انجام دادند و خوشحالیم که امروز این مراسم را برای شهدای داروسازی‌مان برگزار کردیم. این جلسه نشان دهنده شرکت پرحجم جامعه پزشکی در جنگ هشت ساله دفاع مقدس است.

وی تاکید کرد: شاید ما هم به نوعی شهید زنده هستیم و شاید ماموریت‌هایی برعهده کسانی‌ است که مانده‌اند. حال برخی سعادت داشتند که به درجه شهادت برسند که امیدواریم با بزرگان دین محشور شوند.

فاضل گفت: با همه وجودم افتخار می‌کنم که یکی از شما هستم و امیدوارم خداوند به ما توفیق دهد تا در خدمت مردم و نظام جمهوری اسلامی باشیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: