کد خبر: ۱۶۷۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 23
در این مرکز بطور خاص درمان بیماران مبتلا به سرطان جهت توموگرافی و درمان مستقیم بوسیله پرتودرمانی پروتونی براساس آخرین فناوری‌های روز دنیای پزشکی صورت می‌گیرد.

شفا آنلاین>سلامت>نخستین مرکز بالینی پروتون درمانی در سن پترزبورگ افتتاح شد.

به گزارش شفا آنلاین،در این مرکز بطور خاص درمان بیماران مبتلا به سرطان جهت توموگرافی و درمان مستقیم بوسیله پرتودرمانی پروتونی براساس آخرین فناوری‌های روز دنیای پزشکی صورت می‌گیرد.

این مرکز درمانی که با سرمایه بیش از ۷.۵ میلیارد روبل در زمینی به مساحت ۶.۵ هکتار ساخته شده تا سال آینده بیش از ۴۰۰ بیمار را پذیرش می‌کند.

پروتون درمانی(Proton therapy) دقیق‌ترین و کمترین روش سنتز رادیوتراپی به شمار می‌رود.
برای این کار از یک پرتو جهت‌دار پروتون‌ها استفاده می‌شود که خواص فیزیکی آن باعث افزایش دوز تابش به تومور می‌شود و در عین حال بارگذاری تابش در اندام‌ها و بافت‌های سالم را نیز کاهش می‌دهد.

در روسیه سالانه ۲۵ تا ۳۵ هزار نفر بیمار نیازمند به پرتو درمانی پروتونی وجود دارد که از این میان ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر از بیماران کودک هستند و این مرکز امکان پرتودرمانی برای کودکان را دارد.

درمان سرطان از راه پرتو درمانی و با استفاده از انرژی قوی پرتوهای پروتون یکی از بهترین روش‌های نوین درمانی است.

برای درمان یک کودک مبتلا به سرطان، بسیار مهم است که دیگر اعضای بدنش در معرض تابش پرتو قرار نگیرند، این مهم از طریق "پروتون درمانی" ممکن است.

هنگامی که بیمار را بر روی دستگاه برای درمان می‌گذارند، برای پیدا کردن موقعیت تومور دو اشعه ایکس اورتوگنال به بیمار تابیده می‌شودو  اینگونه بصورت میلیمتری می‌توان تنظیم کرد که ذرات پرتو تنها به تومور بتابد.

به همین دلیل پروتون درمانی بویژه در تومورهایی بکار می‌رود که نزدیک به اندام‌های حیاتی هستند و اینگونه پرتوهای پروتون به ارگان‌های حیاتی آسیب وارد نمی‌کند همانند سرطان چشم، مغز، گردن و سینه چپ.

برچسب ها: پروتون ، سلامت ، سرطان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: