کد خبر: ۱۶۷۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 23
حریرچی: اگر نتوانیم در این زمان برای جامعه پزشکی و سلامت مردم دستاوردی داشته باشیم، در آینده خود را ملامت خواهیم کرد

شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به فرصت مناسب حوزه سلامت به دلیل کنار هم قرار گرفتن بزرگان این حوزه در مناصب حساس آن، گفت: اگر نتوانیم در این زمان برای جامعه پزشکی و سلامت مردم دستاوردی داشته باشیم، در آینده خود را ملامت خواهیم کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر ایرج فاضل در اولین جلسه‌ با اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه امروز اعضای شورای عالی سازمان نظام پزشکی اولین جلسه خود را تشکیل داد، گفت: باید توجه کرد که سازمان نظام پزشکی مهم‌ترین ارگان کشور است و حساس‌ترین وظایف را بر عهده دارد.

وی افزود: شورای عالی نظام پزشکی(Medical System) به مثابه مجلس این سازمان است و افتخار می‌کنم که بهترین‌های جامعه پزشکی در این دوره در آن حضور دارند و امیدوارم با حضور این افراد، مشکلات جامعه پزشکی حل شود؛ چرا که در این دوره میان وزارت بهداشت، مجلس، سازمان برنامه و بودجه و نظام پزشکی قراری حاکم است که امکان همکاری را بیشتر می‌کند.

در ادامه این جلسه دکتر ایرج حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه در ۴۰ سال اخیر تمام نظرسنجی‌هایی که درباره گروه‌های مرجع انجام شده نشان می‌دهد که جامعه پزشکی جزء دو یا سه گروه اول بوده است، گفت: حال اینکه ریاست چنین سازمانی با انتخاباتی دو مرحله‌ای بالا بیاید، افتخار بزرگی است. متاسفانه در چندین سال گذشته اعتماد جامعه نسبت به گروه‌های مرجع از جمله جامعه پزشکی(Medical Society) رو به افول بوده و ما باید این جایگاه را بازسازی کنیم و این کار از طریق تفاهمی دو طرفه حاصل می‌شود.

وی افزود: صراحتا اعلام می‌کنم که هیچگاه مانند این دوره چنین هماهنگی بزرگی با حضور افراد قوی در حوزه سلامت ایجاد نشده بود. اینکه دکتر فاضل در راس سازمان نظام پزشکی قرار گیرد و افرادی مانند دکتر معین و ... در شورای عالی باشند و دکتر نوبخت در کمیسیون بهداشت حضور داشته و در وزارت بهداشت نیز دکتر هاشمی سکان دار باشند، وضعیت مناسبی را نشان می‌دهد. حال اگر نتوانیم در این زمان برای جامعه پزشکی و سلامت مردم دستاورد عظیمی داشته باشیم، هم در آینده خودمان را ملامت می‌کنیم و هم در قیامت به دلیل کارهایی که نکردیم مواخذه می‌شویم. بنابراین باید از هر لحظه این فرصت برای اقدام در جهت سلامت مردم و جامعه پزشکی اقدام کنیم.

حریرچی با بیان اینکه همیشه به ما می‌گویند که ایران کشوری ثروتمند است، گفت: همواره اعلام می‌شود که ما یک درصد از جمعیت دنیا را داریم و هفت درصد از منابع دنیا هم در اختیارمان است. اما با این یک درصد جمعیت در جهان تنها نیم درصد از ثروت دنیا را به طور سالانه تولید می‌کند و متاسفانه از نظر سرانه دلار آزاد، کشور نودم دنیا هستیم. به عبارت دیگر از نظر تئوری ثروتمندیم، اما از نظر هزینه و انتظاراتی که داریم، خیر.

وی تاکید کرد: بر این اساس ما باید برای حوزه سلامت(Health) تصمیم بگیریم و تکالیف این حوزه را مشخص کنیم و تعیین کنیم که بالاخره چند درصد از تولید ناخالص ملی‌مان را به سلامت می‌آوریم. زعمای جامعه باید انتخاب کنند که چقدر از تولید ناخالص ملی در حوزه سلامت خرج شود و چقدر از هزینه‌های سلامت از جیب مردم، بیمه‌ها و دولت خرج شود.

حریرچی با بیان اینکه امیدوارم همه مشکلات و اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و با موفقیت برای آحاد جامعه پزشکی و مردم کار را پیش بریم، گفت: هدف نهایی این اقدامات باید سلامت مردم باشد و برای سلامت مردم کار کنیم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: